Bērna radošā darbība vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā
Author
Korvena-Kosakovska, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kraukle, Inta
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums „Bērnu radoša darbība vizuālas mākslas nodarbības
pirmsskolā” darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, 10 apakšnodaļām, kas apkopotas 58 lpp.
Darbā ievietoti 17 attēli,7 tabulas, 26 literatūras avoti, pievienoti 15 pielikumi.
Pētījuma mērķis: sekmēt bērnu radošo darbību vizuālās mākslas nodarbībās.
Pētījuma objekts: pirmsskolas pedagoģiskais process.
Pētījuma priekšmets: vizuālā māksla kā radošās darbības veicinātājs.
Hipotēze: bērnu radošā darbība sekmīgi attīstīsies, ja vizuālās mākslas nodarbības laikā
izmantos kā līdzekli: mūziku, dziesmu, dzeju, pasaku.
Mūsdienās aktuāls jautājums par radošas, atvērtas, varošas darboties gribošas
personības veidošanu jau pirmsskolas vecumā, saglabājot katra bērna individualitāti. Vizuālā
māksla ir viena no svarīgākajām nodarbībām pirmsskolas vecumā, jo tā veicina bērna radošās
spējas un rosina iztēli. Viens no pirmsskolas galvenajiem uzdevumiem ir nodrošināt katram
bērnam iespēju gūt radošas darbības pieredzi.
Darba teorētiskajā daļā analizēti dažādu autoru darbi pedagoģijā un psiholoģijā par
bērnu personību, vecumposmu īpatnībām, vizuālo mākslu un radošo darbību.
Darba praktiskajā daļā veikts bērnu vispārīgs raksturojums, vecāku aptauja par bērnu
radošo darbību zīmējot mājās un intervija ar skolotājām par nodarbībās pielietotajiem
izteiksmes līdzekļiem , kā arī ieteikumi vizuālās mākslas nodarbībās. Veikti novērojumi
nodarbību laikā, analizēta bērnu radošā darbība pēc izstrādātajiem kritērijiem un līmeņiem.
Veicot pētījumu var secināt, ka bērnu radošā darbība vizuālajā mākslā sekmīgi attīstīsies, ja
izmantos kā līdzekli: mūziku, dziesmu, pasaku, dzejoli.
Atslēgvārdi: radoša darbība, pirmsskolas vecuma bērni, vizuālā māksla. The title of the bachelor paper is ‘Children’s Creative Activity during the Visual Art
Lessons in a Pre-school Establishment’.
The paper consists of an introductory part, 3 chapters, and 10 subdivisions which are
viewed in 58 pages. The work also includes 17 pictures, 7 tables, 26 literature sources, as well
as 15 attachments.
The aim of the research: to facilitate children’s creative activity during the lessons of
visual art.
The object of the research: pedagogical process of a pre-school establishment.
The subject of the research: visual art as a facilitator of creative activities.
Hypothesis: children’s creative activity will be highly facilitated if during the lessons
of visual art a great number of different means are applied (music, song, poetry, tale).
Nowadays it is very important to develop a child’s creativity and wiliness to work
artfully already in a pre-school establishment, preserving the child’s individuality. It is
universally acknowledged that, visual art is one of the most essential lessons for children of a
pre-school age since it contributes to the development of creative skills and stimulates child’s
imagination. One of the main tasks of any pre-school establishment is to provide a child for
the experience of creative activities.
The theoretical part of the paper analyzes the works by different authors on pedagogy
and psychology about a child’s personality, age peculiarities, the activities of visual art and
the creative activities in general.
The practical part of the paper gives children’s general description, as well as contains a
survey administered among the parents on their children’s drawing activities at home.
Moreover, the part includes an interview with the teachers about the use of different types of
means during the lessons of visual art. The practical part has some observations held during
the lessons of visual art and it analyzes children’s creative activities according to the designed
levels and criteria. The part also presents a number of suggestions for further pedagogical
work. Completing the present research one can state that, children’s creative activity will be
highly developed if during the visual art lessons a great variety of different means, such as
music, songs, poetry and tales, are used by the teacher.
Key-words: creative activity, children of a pre-school age, visual art.