Pedagogu un vecāku loma 3-4 gadus vecu bērnu intereses rosināšanā par dabu
View/ Open
Author
Ustinova, Ludmila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vugule, Ērika
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: „Pedagogu un vecāku loma 3 – 4 gadus vecu bērnu intereses rosināšanā par dabu”
Darba autors: Ludmila Ustinova.
Darba zin. vadītājs: Mag. paed. Ērika Vugule
Darba apjoms: 55 lpp.; 12 attēli; 33 literatūras avoti, 8 pielikumi.
Tas sastāv no 2 daļām:
1.Teorētiskā daļa ietver literatūras analizēšanu par doto tēmu, vadoties pēc psihologu un pedagogu zinātniskajiem pētījumiem.
Tiek analizēti jautājumi:
-par audzināšanas mērķiem un uzdevumiem;
-par attieksmi pret dabu;
-par 3-4 gadus vecu bērnu psiho-fizioloģiskajām īpatnībām;
-par vecāku un pedagogu lomu bērnu intereses par dabu paplašināšanā.
2. Praktiskā daļa atspoguļo aptauju un pārrunu rezultātus, nodarbību materiālu sadali, plānošanu un praktiskās nodarbības.
Darba procesā pārliecinājos, ka speciāli, pedagoga vai vecāku organizētas, atbilstoši bērnu vecumam veidotas nodarbes dabas vērošanā, dod izpratni par dabu un sekmē tās saudzēšanu, tādējādi pētījumā izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies Title of treatise:
Teachers and parents role in 3-4 years old children’s interests about nature
Author of treatise: Ludmila Ustinova
Chairman of treatise: Mag. paed. Ērika Vugule
Contents of treatise: 55 pages, 33 bibliographic titles, 12 pictures, 8 annexes.
The Thesis is comprised of 2 parts:
1.The theoretical part includes questions about:
- pedagogical goals and tasks
- feelings about nature
- 3-4 year old children’s psychological – physical peculiarities
- parents and teachers role in children’s interests about nature.
2. The practical part include an ideas about nature research using role playing topics in pedagogical processes at pre-school educational institutions.
The methods of investigation include theoretical analysis, and pedagogical observation.
I am convinced that this research, organized by teachers or parents, supports children’s age nature awareness, and gives understanding about nature and the consequences of it’s loss. During the research the posed hypothesis was validated – specially in organized games.
Methodical material is offered, which makes it possible to determine children’s actions in the observance of nature, and the level of their knowledge about nature. These study methods may be used by pre-school teachers.