• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pedagogu un vecāku loma 3-4 gadus vecu bērnu intereses rosināšanā par dabu

Thumbnail
View/Open
299-10955-Ustinova.pdf (405.5Kb)
Author
Ustinova, Ludmila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vugule, Ērika
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba nosaukums: „Pedagogu un vecāku loma 3 – 4 gadus vecu bērnu intereses rosināšanā par dabu” Darba autors: Ludmila Ustinova. Darba zin. vadītājs: Mag. paed. Ērika Vugule Darba apjoms: 55 lpp.; 12 attēli; 33 literatūras avoti, 8 pielikumi. Tas sastāv no 2 daļām: 1.Teorētiskā daļa ietver literatūras analizēšanu par doto tēmu, vadoties pēc psihologu un pedagogu zinātniskajiem pētījumiem. Tiek analizēti jautājumi: -par audzināšanas mērķiem un uzdevumiem; -par attieksmi pret dabu; -par 3-4 gadus vecu bērnu psiho-fizioloģiskajām īpatnībām; -par vecāku un pedagogu lomu bērnu intereses par dabu paplašināšanā. 2. Praktiskā daļa atspoguļo aptauju un pārrunu rezultātus, nodarbību materiālu sadali, plānošanu un praktiskās nodarbības. Darba procesā pārliecinājos, ka speciāli, pedagoga vai vecāku organizētas, atbilstoši bērnu vecumam veidotas nodarbes dabas vērošanā, dod izpratni par dabu un sekmē tās saudzēšanu, tādējādi pētījumā izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies
 
Title of treatise: Teachers and parents role in 3-4 years old children’s interests about nature Author of treatise: Ludmila Ustinova Chairman of treatise: Mag. paed. Ērika Vugule Contents of treatise: 55 pages, 33 bibliographic titles, 12 pictures, 8 annexes. The Thesis is comprised of 2 parts: 1.The theoretical part includes questions about: - pedagogical goals and tasks - feelings about nature - 3-4 year old children’s psychological – physical peculiarities - parents and teachers role in children’s interests about nature. 2. The practical part include an ideas about nature research using role playing topics in pedagogical processes at pre-school educational institutions. The methods of investigation include theoretical analysis, and pedagogical observation. I am convinced that this research, organized by teachers or parents, supports children’s age nature awareness, and gives understanding about nature and the consequences of it’s loss. During the research the posed hypothesis was validated – specially in organized games. Methodical material is offered, which makes it possible to determine children’s actions in the observance of nature, and the level of their knowledge about nature. These study methods may be used by pre-school teachers.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10886
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV