Preikšstatu par fizikālām parādībām veidošanās vecākā pirmsskolas posma bērniem
View/ Open
Author
Leigute, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kraukle, Inta
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums – „Priekšstatu par fizikālām parādībām veidošanās vecākā pirmsskolas posma bērniem.”
Šodien bērni ātri apgūst mūsdienu modernās tehnoloģijas, bet maz iet dabā, nevēro to un viņos neveidojas dabiska vēlme izzināt dabas procesus un parādības. Līdz ar to veidojas problēma, ka šodienas jaunieši nevēlas apgūt eksaktās zinātnes, kā, piemēram, fiziku vai ķīmiju. Tai pat laikā tautsaimniecībā sāk trūkt attiecīgo nozaru speciālistu.
Bērni pirmsskolas vecumā ir zinātkāri, rosīgi, izdomas bagāti un atvērti visam jaunajam. Pirmsskolas izglītības iestādēs pedagogu vadībā, bērni, aktīvi darbodamies, attīstās un caur rotaļām, spēlēm un eksperimentiem paši var nonākt pie secinājumiem, atrast skaidrojumus, noteikt sakarības un cēloņus apkārtējās pasaules norisēs un procesos. Tādējādi jau šajā vecumā var bērniem palīdzēt veidot elementārus priekšstatus par fiziku, radīt interesi par fizikālām parādībām, kas notiek apkārtējā dabā, apkārtējā vidē. Tāpēc savā darbā izvēlējos pētīt priekšstatu veidošanos par fizikālām parādībām vecākajās pirmsskolas posma grupās.
Mērķis – izpētīt priekšstatu veidošanos par fizikālām parādībām vecākā pirmsskolas posma bērniem.
Pētījuma objekts – pirmsskolas pedagoģiskais process.
Pētījuma priekšmets - priekšstatu veidošanās par fizikālām parādībām vecākā pirmsskolas posma bērniem pētīšana.
Hipotēze – priekšstatu veidošanās par fizikālām parādībām vecākā pirmsskolas posma bērniem noris veiksmīgāk, ja:
1)veic fizikālo parādību novērojumus dabā,
2) veic eksperimentus
Diplomdarbs sastāv no 3 nodaļām, kas apkopotas 55 lpp. Diplomdarbā ievietotas 6 tabulas un 38 attēli, kurās atspoguļota pētniecības gaita; izmantoti 27 literatūras avoti; pievienoti 9 pielikumi.
Pētījuma gaitā secināju, ka vecākā pirmsskolas posma bērniem sekmīgi veidojas priekšstati par fizikālām parādībām, veicot eksperimentus nodarbībās un novērojumus dabā, kā rezultātā bērni kļuvuši vērīgāki, ieinteresētāki, spēj prasmīgāk analizēt un izdarīt secinājumus par fizikāliem procesiem.
Atslēgvārdi: priekšstati, fizikālās parādības, vecākā pirmsskolas posma bērni, novēroša The name of the work –
„Formation conceptions about physical phenomenons for older preschoolers.”
Nowdayds children fast acquire contemporary modern technologies, but little go to nature , observe it, and unaffected will to find out the processes and phenomenons of nature doesn’t formation. Wherewith the issue formations, that the present time young people are unwilling to acquire exact sciences, for example, physics or chemistry. At the same time begin to be short speciālists in the respective sectors of the national economy.
Preschoolers are curious, active, imagination and open for all new expierence. In preschool education establishments under the quidance of pedagogues, children, actively working, develop and though gaumes, plays and experiments can reach to conclusions, to find explanations, to define connections and reasons of courses and processes of surrounding environment themselves. Accordingly in this age we can help them to make elemenary conceptions about physics, to awake interest in physical phenomenons, which happen in the surrounding nature, surrounding environment. Because I choose to research the formation of conceptions about physical phenomenons in the older groups of preschool education in my work.
The aim _ to research the formation of conceptions about physical phenomenons in the older groups of preschool education.
The object of the research – pedagogical process of preschool.education.
The subject of the research – researching of formation of conceptions about physical phenomenons of the older preschoolers.
The hypothesis - Formation of conceptions about physical phenomenons of the older preschoolers happens more successful, if
1) perform observation of physical phenomenons in the nature;
2) perform experiments.
The diploma work consists of 3 parts, what are generalized in 55 pages. There are 6 charts and 38 pictures, which reflect research course, are used 27 literature sources, added 9 additions.
The conclusion of research course that older preschoolers successful develop conceptions about physical phenomenons, performing experiments in class and observations in the nature, as a result children become more observant, more interested, can skillfully analyse and do conclusions about physical processes.
Key words: conceptions, physical phenomenons, older preschoolers, observation.