Saskarsme pirmsskolas vecuma bērniem rotaļu darbībā
Author
Pētersone, Indra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Krūmiņa, Ināra
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalauram izvēlējos tēmu: „Saskarsme pirmsskolas bērniem rotaļu darbībā”.
Mērķis – izpētīt rotaļas nozīmi bērnu saskarsmes prasmju un iemaņu veidošanās procesā.
Hipotēze –bērnu saskarsmes prasmes un iemaņas veidojas sekmīgāk, ja kā līdzeklis to veidošanās procesā tiek izmantota rotaļa.
Pētījuma objekts – Rotaļa pedagoģiskajā procesā pirmsskolā
Pētījuma priekšmets – bērnu saskarsme rotaļās un rotaļnodarbībās.
Uzdevumi –
1.Izanalizēt pedagoģiski psiholoģisko literatūru par saskarsmes īpatnībām un rotaļu nozīmi pirmsskolas vecumā.
2.Izpētīt pedagogu un pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmes ikdienā un rotaļu procesā.
3.Apkopot rotaļas, kas veicina bērnu un pedagoga, bērna un bērnu saskarsmi.
4.Pētīt pedagoģisko procesu, pieaugušo un bērnu saskarsmi.
Lai sekmīgi noritētu bērnu psihiskā attīstība un veidotos humāna personība, saskarsmē ar bērnu, pieaugušajiem jāizzina vecumposmu īpatnības.
Pirmsskolas izglītības programmas realizēšanas galvenais līdzeklis ir rotaļa – gan kā bērnu patstāvīga darbība, gan kā pieaugušo organizēta darbība. The of bachelor’s work is – „ A Games and a child”. The theme seemed
interesting to me because I am of the opinion that interaction between a teacher and
childreen and relationnships among children are essential in pre – school period.
Children wish to be more independent at that time.
The main activity is a play for them there fore interaction can connected with
activities in different play. The possibilities offered B play very vast: they develop
cooperation skills which are important in our democratic society nowadays when
everything changes so fast. Games form children’s self – confidence, buil aund their
ability to act in different situations, develop their interest and curiosity.
However, my work experience makes me think about the problems in this field.
The are seen as: physical agression, non – cooperation, pitefulness, disobedience,
ignorance of adult’s requests.
All these aspects show that parents have made mistakes in upbriging their
children. The hypothesis of the bachelor’s work: a new preschool age children
Communication skill and ecquirements shape successful, if as resources it developnet
process get used at play. It will develop and stimulate interactive skills if: a teacher’s
personality will be human, a ateacher will knoww achild’s personality, a teacher will
evaluate positive aspectsof interaction, the chosen play will stimulate interaction
between adults and children, surroundings will be human.