Lasītprasmju apguvi veicinošie faktori 5-6 gadu veciem bērniem
View/ Open
Author
Graudiņa, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ostrovska, Ineta
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Nosaukums: Lasītprasmju apguvi veicinošie faktori piecgadīgiem un sešgadīgiem bērniem.
Autors: Vita Graudiņa
Zinātniskais vadītājs: Mag. paed. Inta Ostrovska
Darba apjoms: 65 lpp., 37 literatūras avoti, 1 attēls, 6 tabulas, 10 pielikumi.
Pētījuma mērķis: pētīt un izstrādāt vispiemērotākos paņēmienus un rotaļspēļu kopumu lasītprasmju apguvei piecgadīgiem un sešgadīgiem bērniem.
Pētījuma teorētiskajā daļā izmantotas J. A. Komenska, K. Ušinska, Ļ. Vigotska, K. Dēķena, R. Bošas, D. Lieģenieces, D. Dzinteres un citu ievērojamu pedagogu un psihologu atziņas par lasītprasmju apguvi un ar to saistītiem psiholoģiskiem un pedagoģiskiem procesiem.
Pētījuma praktiskajā daļā, izmantojot pedagoģiskā novērojuma, pārrunu un anketēšanas metodes, pētīti un analizēti piecgadīgu un sešgadīgu bērnu lasītprasmju veicinošie faktori, izmaiņas lasītprasmju attīstībā, pielietojot izstrādāto darba metodiku, kā arī vingrinājumu un rotaļspēļu kopumu. Pētījuma rezultāti apliecina, ka rotaļas, mērķtiecīgi organizēts pedagoģiskais process, atbilstoša materiālā bāze un pirmsskolas skolotāja sadarbība ar vecākiem sekmē lasītprasmju apguvi.
Atslēgvārdi: lasītprasmju veidošana, lasītmācīšanas metodika, lasītprasmju attīstība, vingrinājumi, rotaļspēles, anketēšana, novērošana, pedagoģiskais process pirmskolā, vecāku pedagogu sadarbība. Title: Factors Promoting Reading Skills for Five and Six Year Olds.
Author: Vita Graudiņa
Advisor: Mag.paed. Inta Ostrovska
Volume: 64 pages, 37 literary sources, 1 picture, 6 tables, 10 appendices.
Goal of the Research: to examine and elaborate the most appropriate methods and a set of games for the acquisition of reading skills for five and six year olds.
The theoretical part is based on conclusions by J.A. Comenius, K. Ushinskiy, L. Vigotskiy, K. Dēķens, R.Boša, D. Lieģeniece, D. Dzintere and other remarkable educators and psychologists on the acquisition of reading skills and the corresponding psychological and pedagogical processes.
The practical part being based on such methods as pedagogical observation, discussions and questionnaires provides the research and analysis of the factors that promote reading skills for the five and six year olds and it describes the changes in the development of reading skills while implementing the elaborated teaching methods, drills and a set of games. The results of the research confirm that games, purposefully organized pedagogical process, corresponding resources and cooperation between the preschool teachers and parents promotes the acquisition of reading skills.
Keywords: formation of reading skills, methods for teaching reading, development of reading skills, exercises, set of games, questionnaires, observation, pedagogical process at preschool, cooperation between educators and parents.