Mākslas mācību priekšmeti vispārizglītojošā skolā
Author
Žiaugre, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Darbā „Mākslas mācību priekšmeti vispārizglītojošā skolā” teorētiski analizēta mākslas mācību priekšmetu būtība, attīstība, vērtēšanas principi, teorētiskais pamatojums balstīts uz pirmā Latvijas brīvvalsts (1918-1940), padomju gadu (1940-1990) un atjaunotās Latvijas periodu (1990-2008). Darbā analizēts mākslas mācību priekšmetu ( literatūra, vizuālā māksla, mūzika) saturs, noteiktas to iespējas radošas, vispusīgas, mūsdienīgas personības pilnveidošanās procesam.
Empīriskais pētījums balstīts uz Latvijas novadu skolēnu attieksmi pret mākslas mācību priekšmetiem, nosakot mākslas mācību priekšmetu vietu vispārizglītojošās skolās, to attīstības perspektīvas ilgtermiņā. Pamatojoties uz statistikas datiem, prognozēts mākslas mācību priekšmetu nozīmīgums un perspektīva. Pētījumā secināts, ka pastāv atšķirības starp mākslas mācību priekšmetu apguvi dažādos Latvijas reģionos, kā arī apstiprinājies, ka mākslas mācību priekšmeti sekmē radošas personības veidošanos.
Atslēgvārdi: mākslas mācību priekšmeti, mākslas izglītība, izglītošanās jomas, anketaptauja At the bachelor’s work there are theoretical analyse of the nature of art subjects, their development, assesing rules, theoreticall justification is based on the study of the development of the art education in the eduaction system in Latvia during the first Republic of Latvia (1918-1940), soviet years (1940-1990) and the period of renewed Latvia Republic (1990-2008).
Ar the work there are analised the content of art subjects (literature, visual art, music), defined their potentialities for the process of improve to the originative, comprehensive, up to day individuality.
Research is based on the attitude to art subjects of the pupils of the regions of Latvia, defined the place of art subjects in the comprehensive schools, the perspectives of their long – term development.
To repose on the statistical data there has given projection of importance and perspective of the art subjects. The conclusion is that there are differencies of the acquirement of art subjects in the different regions of Latvia, as well as that art subjects enable the formation of originative individuality.
Keywords: art subjects, art eduaction, area of education, survey