Kooperatīvā mācīšanās vakarskolas skolēnu angļu valodas stundu apmeklētības un aktivitātes veicināšanā
Author
Krišane, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums ir “KOOPERATĪVĀ MĀCĪŠANĀS VAKARSKOLAS SKOLĒNU ANGĻU VALODAS STUNDU APMEKLĒTĪBAS UN AKTIVITĀTES VEICINĀŠANĀ”. Diplomdarba mērķis ir noskaidrot kā kooperatīvās mācīšanās stratēģijas un aktivitātes var paaugstināt skolēnu skolas apmeklētību un aktivitāti angļu valodas stundās Rīgas 9. vakara (maiņu) vidusskolā 10. klasē.
Šī diplomdarba autore izmantoja atsevišķa gadījuma pētījumu, lai izpētītu reālo situāciju maiņu vakarskolas 10. klasē un kooperatīvās mācīšanās pielietošanu kā līdzekli skolēnu skolas apmeklētības un aktivitātes angļu valodas stundās paaugstināšanai. Datu vākšanas metode ir anketa, lai uzzinātu skolēnu attieksmi pret skolas apmeklēšanu un aktivitāti angļu valodas stundās, un novērojumu lapa reģistrētajam apmeklējumam un pašnovērtējuma atskaites lapā, lai pārliecinātos, kā kooperatīvā mācīšanās ir uzlabojusi situāciju klasē.
50 skolēni no Rīgas 9. vakara (maiņu) vidusskolas 10-jām klasēm tika izvēlēti, lai piedalītos pētījumā, kurš tika veikts 2009. gada februārī. Kad pētījuma rezultāti tika analizēti, skolēni tika sadalīti divās grupās: 16 – 18 gadīgajos un 19 – 22 gadīgajos, jo rezultāti un to iemesli, kurus skolēni parādīja, bija ļoti dažādi.
Saskaņā ar pētījuma datiem tika pierādīts, ka kooperatīvā mācīšanas palielināja skolēnu angļu valodas stundās apmeklētību līdz pat 84% 10. klasē. Un saskaņā ar aizpildītajām pašnovērtējuma atskaites lapām, viņi aktīvi piedalījās stundās pētījuma laikā. The title of the Diploma Paper is “COOPERATIVE LEARNING IN RAISING EVENING (SHIFT) SCHOOL STUDENTS’ ATTENDANCE AND PARTICIPATION IN ENGLISH CLASSES”. The aim of the Diploma Paper is to find out how cooperative learning strategies and activities can raise students’ attendance and participation in English lessons in Riga Secondary Evening (Shift) School No. 9 in Grade 10.
The author used case study to find out the real situation in the evening (shift) school in Grade 10 and the usage of cooperative learning groups as a means of increasing students’ attendance and participation in the English language lessons. The research consists of the questionnaire to find out students’ attitude towards their attendance and participation in the English language lessons, and the observations registered in the attendance list and the assessment checklist, to follow whether cooperative learning has improved the situation in the classroom.
50 students from Riga Secondary Evening (Shift) School No. 9, Grade 10 were chosen to participate in the research which was carried out in February, 2009. When the results of the research were analysed, students were divided into two groups of 16 – 18 years old and 19 – 22 years old because the results and reasons for these results what students showed were vastly different.
According to the data of research cooperative learning proved to raise students’ attendance up to 84% in the English language lessons in Grade 10. And according to the completed self assessment checklists, they were actively participating in the lessons during the research.