Mācību tēmas "Apģērbs un šūšana" apguve mājturībā un tehnoloģijās 9. klasē
Author
Skuja, Dagnija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šelvaha, Lolita
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis ir izveidot mācību saturu tēmai „Apģērbs un šūšana” 9.klasei un pārbaudīt to praksē, analizēt iegūtos rezultātus. Izstrādājot šo tēmu, autore vēlas mājturības un tehnoloģiju tematus: „Apģērbs” un „Šūšana” mācīt vienoti, saistot teoriju ar praksi.
Darbā ir izpētītas tādas tēmas, kā apģērba vēsture, eiropeiskie apģērbu pamatstili, garderobes komplektēšana un plecģērba šūšana. Mācību satura apguves sekmēšanai tiek izveidots tematiskais plāns 14 mācību stundām, kurās atspoguļojas konkrēti uzdevumi. Tiek analizētas izstrādātā mācību satura apguves iespējas 9.klasē.
Pielikumā redzami plecģērba apguvi veicinoši uzskates materiāli, mācību procesā lietotie uzskates līdzekļi, kā arī skolnieču darbi.
Atslēgvārdi: mājturība un tehnoloģijas, mācību saturs, apģērbs, šūšana. The aim of the paper is to develop curriculum and supplementing resources for the theme „Clothing and sewing” for the lessons of home economics and technologies in grade 9. The developed curriculum and supplementing materials will be used for integrative approach in teaching both themes „Clothing and sewing” unitedly.
The paper such themes as the history of clothing, basic styles of the european clothing, successful combining of the wardrobe and practical clothes sewing are studied.. In order to encourage effective teaching and learning process of the theme „Clothing” and „Sewing” in grade 9 thematic plan (curriculum) is developed. The plan covers 14 lessons, including specific tasks and analyzed opportunities for better acquisition of learning content and results.
The variety of different visual aids and practical tips of clothing and sewing and students made cloth models are included in the appendix.
Key words of the paper are home economics and Technologies, curriculum, clothing and sewing.