Show simple item record

dc.contributor.advisorLinde, Lilitaen_US
dc.contributor.authorBugrija, Ineseen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:28Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:28Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other14082en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10986
dc.description.abstractDiplomdarbs ir izveidots kā diplomdarba autores atbilde plaši popularizētajai komunikatīvās mācīšanās idejai. Komunikatīvā mācīšanās tiek uzskatīta par vispopulārāko mācīšanās veidu, un tajā tiek iekļautas dažādas mācību aktivitātes – dialogi, spēles, lomu spēles, u.c. Diplomdarba autore, pētot vairākas pieaugušajiem paredzētas mācību grāmatas (Cutting Edge un Opportunities New) saprata, ka tās nepiedāvā vārdu spēles. Tā kā diplomdarba autore ir iecienījusi spēles, viņa nolēma veikt pētījumu un izpētīt pašreizējo situāciju pieaugušo izglītībā Latvijā un pieaugušo studentu un viņu skolotāju viedokli par vārdu spēlēm. Diplomdarba autore veica trīs pētījumus – aptauju, intervijas ar valodu skolotājiem, kā arī veica praktiskus pētījumus pieaugušo izglītības iestādē. Aptauja tika veikta ar mērķi noskaidrot pieaugušo viedokli par svešvalodas vārdiņu mācīšanos, viņu mācību stilu un to, kam viņi dod priekšroku mācību laikā. Intervijas ar valodu skolotājiem ir nepieciešamas, lai pētītu profesionālu valodas skolotāju pieredzi un izmantotu to tālākos pētījumos. Iegūtie dati no studentu testiem ļauj diplomdarba autorei salīdzināt dažādas vārdiņu mācīšanas metodes un pārbaudīt diplomdarba hipotēzi. Pētījuma rezultāti parādīja, ka vārdu spēles, lai arī neiekļautas mācību grāmatās, tiek plaši pielietotas pieaugušo nodarbībās. Pieaugušie apstiprināja, ka savā mācību vēsturē tikai 50% no tiem valodu apmācībā ir izmantojuši vārdu spēles, tomēr 86% respondentu uzskata, ka vārdu spēles pieaugušo studentu nodarbībās ir nepieciešamas. Praktisko testu rezultāti pieaugušo klasēs neuzrādīja lielu atšķirību starp svešvalodas vārdiņu mācīšanās metodēm, tomēr studentu atsauksmes parādīja, ka studenti ir apmierināti ar vārdu spēlēm un uzskata tās par noderīgām. Diplomdarba autore uzskata, ka vārdu spēles ir mācību aktivitāte, ko ir vērts pētīt arī turpmāk. Viņa arī norāda uz sacensību elementa nozīmību valodas apmācībā, jo tas, pareizi izmatots, paātrina valodas mācīšanos. Hipotēze tika pārbaudīta un pierādīts, ka vārdu spēļu izmantošana palielina pieaugušo studentu vārdiņu apguves prasmes un paaugstināt motivāciju, kā arī var palīdzēt mācīties valodu daudz relaksētākā un efektīvākā veidā.en_US
dc.description.abstractThe Diploma Paper is the author’s answer to the popular idea of communicative learning. Communicative learning is the most popular language learning way nowadays and it includes many communicative activities – dialogues, games, roleplays, etc. The author of the Diploma Paper was looking through textbooks adapted for adult learners (Cutting Edge and Opportunities New) and found that they do not offer vocabulary games. As the author of the Paper is keen on games, she decided to carry out a case study to explore the current situation in adult education in Latvia and adult learners’ and their teachers’ opinion on vocabulary games. The author of the Diploma Paper did three researches – a questionnaire, interviews with language teachers and carried out practical lessons at adult education institution. A questionnaire was made to find out adults’ opinion on vocabulary learning, their learning style and preferences. Interviews with language teachers are necessary to study the experience of professional language teachers and use it in further studies. The data from students’ tests helps the author to compare the results of vocabulary learning methods and to verify the hypothesis of the Diploma Paper. The results of the researches show that vocabulary games, although not included in textbooks, are widely used in adult language classes. Adults confirm that only 50% of them have used vocabulary games in their learning history, but at the same time 86% of them consider vocabulary games necessary for adult classes. Results of practical tests at adult classes does not show any great difference between vocabulary learning methods, but student feedbacks show that students are satisfied with vocabulary games and consider them useful. The author of the Diploma Paper thinks that vocabulary games are activities worth further studies. She also points at the importance of competition in language teaching as it, if correctly used, speeds up vocabulary learning. The hypothesis was verified and it was proved that the use of vocabulary games increases motivation and help to learn language in more relaxed and effective way.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSpēles jauno vārdu krājuma apguvei svešvalodu nodarbībās pieaugušajiemen_US
dc.title.alternativeGames in New Vocabulary Acquisition in Adult Classesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record