Show simple item record

dc.contributor.advisorVaļka, Sintijaen_US
dc.contributor.authorOzoliņa, Lailaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:28Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:28Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other14306en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10991
dc.description.abstractIzglītības process tehnikumā vienmēr ir bijis sarežģīts, jo ir kontrasts starp profesionālo un vispārizglītojošo priekšmetu apmācības gaitu. Tāpēc pastāv grūtības arī svešvalodu mācīšanā un apguvē. Eiropas Valodu portfelī ir teikts, ka viens no galvenajiem traucējošajiem apstākļiem ir mācīšanās motivācijas trūkums un, ka viens no problēmas risinājumiem ir ne tikai padarīt mācīšanās procesu spilgtu un interesantu, bet arī stimulēt skolēnus uzņemties iniciatīvu un daudz aktīvāk iesaistīties mācību darbā. Arī teorijā par angļu valodas apmācību profesionāliem mērķiem skaidrots, lai skolotāji un skolnieki veiksmīgāk pildītu savus uzdevumus, nepieciešams izanalizēt, kāds ir svešvalodas apguves mērķis, un rast pieeju mācīšanās motivācijas veicināšanai. Tādēļ, meklējot veidu kā angļu valodas apmācības procesu padarīt saistošāku, tika veikts pētījums. Diplomdarbā par kvalitatīvu zinātniskās izpētes metodi tika izvēlēts gadījuma pētījums interaktīvu metožu pielietojumam terminoloģijas apguvē tehnikuma kokapstrādes specialitātes grupā. Pētījuma gaitā tika izanalizēts audzēkņu mācīšanās process, noteikti mācīšanās mērķi un noskaidroti iemesli, kas kavē svešvalodas apguvi. Tika studēta literatūra un apkopota teorija par angļu valodas mācīšanas metodēm profesionāliem mērķiem; plānotas un vadītas interaktīvas stundas tehniska vārdu krājuma apguvei un mācību motivācijas veicināšanai. Datu savākšanai izmantotas šādas metodes: stundu novērošanas piezīmes, skolotāju intervijas un skolnieku iegūto zināšanu pašnovērtējuma aptauja. Pētījumā noskaidrots, ka tehnikuma audzēkņus mācīties motivē vēlme kvalitatīvāk apgūt svešvalodu savu amata prasmju kontekstā. Izanalizējot interaktīvo stundu novērojumus un apkopojot skolnieku iegūto zināšanu pašnovērtējuma atbildes, konstatēts, ka interaktīvas, uz tehnoloģijām un kooperatīvu mācīšanos balstītas stundas rosina skolnieku aktīvu līdzdarbošanos mācību procesā un angļu valodas prasmju apguvē. Skolotāju intervijās izcelta nepieciešamība savlaicīgi sagatavot stundas materiālus un paredzēt stundas gaitu. Pētījuma rezultāti liecina, ka interaktīvas, izziņu un sadarbību rosinošas svešvalodas stundas mudina skolniekus aktīvi un radoši mācīties ne tikai skolā, bet arī mājās. Tas liek secināt, ka jāturpina uz audzēkņiem orientēta apmācība un jāizmanto iespējas, ko piedāvā inovācijas izglītības jomā.en_US
dc.description.abstractEducational process in the technical school has always been complicated due to the contrast between the vocational training and compulsory subjects. Therefore there are difficulties also teaching and learning foreign languages. It is said in the European Language portfolio that lack of motivation to learn is one of the main aspects to be addressed to; and that one of the possible ways out is to make learning involving and interesting, as well as to stimulate the learners to take the initiative and more actively participate in the studies. Also, the theory of English for specific purposes suggests the target situation analysis and improvement of the learning motivation so that the teachers and learners could better fulfill their tasks. Therefore, in order to find the ways how to enhance the English language learning process, the research was carried out. As a qualitative research method was chosen the case study on application of the interactive teaching methods for terminology acquisition in the woodworking speciality group of the technical school. The study identified the learners’ performance, learning aims and the main obstacles of the FL acquisition. The literature and theoretical aspects of the ESP teaching methods were analyzed. Subsequently, interactive lessons for acquisition of technical vocabulary were designed and implemented. The data was collected by means of the lessons’ hot reflections notes, the teachers’ interviews and the learners’ self-assessment questionnaire. It was found out that the learners of the technical school are motivated to learn better FL if the learning is related to their skills in the chosen profession. Analyzing observations of the lessons and summarizing obtained data from the learners’ self-assessment questionnaire, it was stated that interactive, technology and cooperative learning based lessons activate students to participate in the learning process and to acquire the EL skills. The teachers’ interviews highlighted necessity of designing the lesson materials in advance and envisage the lesson’s progress. The results of the research show that interactive, cognition and cooperation stimulating FL lessons involve students in active and creative studies at school and also at home. The conclusion can be drawn that the learners-centred teaching should be continued, as well as should be taken the opportunities provided by the innovations in education.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleInteraktīvas angļu valodas stundas terminoloģijas apguvei tehnikuma kokapstrādes nozares 3. kursāen_US
dc.title.alternativeInteractive English Lessons for Terminology Acquisition in the 3rd Year Woodworking Specialty Group of the Technical Schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record