Show simple item record

dc.contributor.advisorSkara-Mincāne, Ritaen_US
dc.contributor.authorBeizaka, Ingaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:31Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:31Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other15667en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11011
dc.description.abstractDarba tēmas izvēli noteica sekojošs faktors: pamatskolas mācīšanas prakses laikā topošajiem skolotājiem bija jāvēro vienam otra stundas. Pēc vienas no novērotajām stundām darba autore pārrunāja stundas gaitu ar topošo skolotāju, akcentējot plusus, kā arī norādot uz lietām, kas būtu jāuzlabo. Tomēr pēc topošā skolotāja atkārtotas stundas novērošanas, darba autore pamanīja, ka neviens no ieteikumiem netika ņemts vērā. Tādēļ Diplomdarba autorei bija iemesls veikt pētījumu par angļu valodas studentu - skolotāju novērošanu mācību procesa vadīšanas uzlabošanai. Topošo skolotāju novērošana ir ne tikai izdevība pašam gūt jaunas idejas, bet arī iespēja pārrunāt un izvērtēt stundas gaitu ar vienlīdz pieredzējušu topošo skolotāju. Lai veiktu atsevišķa gadījuma pētījumu , tika izmantotas trīs datu vākšanas metodes. Pirmkārt, studentu-skolotāju novērošanai tika sagatavotas veidlapas par prasmi vadīt mācību procesu. Otrkārt - sastādītas anketas, lai noskaidrotu topošo skolotāju viedokli par prasmēm vadīt mācību procesu un studentu- skolotāju novērošanu. Visbeidzot tika veiktas 5 intervijas ar topošajiem angļu valodas skolotājiem, lai noskaidrotu iespējamo attīstību viņu prasmēs veikt mācību procesu pēc atgriezeniskās saites saņemšanas. Lai veicinātu mācību procesa vadīšanas prasmju sekmēšanu, novērošanas daļas ietvaros tika sastādīta atgriezeniskā saite studentiem- skolotājiem, balstoties uz stundas laikā novēroto. Iegūtie anketu rezultāti atklāja, ka vairākums respondentu zina stundas sākuma, labu un skaidru instrukciju došanas un skolotāja runāšanas laika samazināšanas nozīmīgumu. Respondenti piekrita, pamatojot savu viedokli, ka topošo skolotāju novērošana bija viņiem noderīga mācīšanas prakses laikā. Tomēr, ņemot vērā rezultātus, tikai daži no respondentiem paziņoja, ka saņēma atgriezenisko saiti pēc novērošanas no topošā skolotāja. Analizējot topošo skolotāju intervijā iegūtās atbildes, bija iespējams secināt, ka darba autora topošo skolotāju novērošana un atgriezeniskās saites sniegšana, bija noderīga tālākai mācību procesu vadīšanas prasmju uzlabošanai.en_US
dc.description.abstractThe reason for choosing the theme of the Diploma Paper was as follows: during primary school teaching practice the student-teachers were required to observe the lessons of each other. After one of the observed lessons, the author of the Diploma Paper discussed the lesson with the peer, pointing out advantages as well as things to improve. However, after reiterative observation of the same student-teacher, the author noticed that none of the given suggestions were taken into account. Therefore, the author of the Diploma Paper had a possibility to do a research on English student-teachers’ observation as a way to improve the classroom management. Apart from the fact that peer observation is a good way to gain various ideas for the observer, it is also a chance to discuss and evaluate the lesson together with a student-teacher who has an equal experience in teaching. In order to conduct the case study, three methods of data collection were used. Firstly, the observation checklists about classroom management were filled out while observing student-teachers. Secondly, the questionnaires were designed to learn student-teachers’ opinion about the importance of classroom management and peer observation. Finally, 5 interviews with the student-teachers were conducted in order to find out the possible development of skills of their classroom management after receiving the feedback. During observation part, the feedback based on the observation was designed for student-teachers in order to improve their classroom management skills. The gathered data of the questionnaires showed that the majority of the respondents were aware of the importance of beginning the lesson, giving good and clear instructions, the ways of decreasing TTT. The respondents agreed, by justifying their opinion, that peer observation was suitable for them during teaching practice. Nevertheless, according to the gained data, very few of the respondents stated that they had received feedback from peer after observation. When analyzing the gained answers from the peers during the interview, it was possible to conclude that peer observation and feedback giving done by the author of the Paper was useful for further improvements of their classroom management.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleAngļu valodas studentu - skolotāju novērošana mācīšanas prakses laikā, lai uzlabotu viņu prasmes vadīt mācību procesuen_US
dc.title.alternativePeer Observation to Improve Student-Teacher Classroom Management Skills during Teaching Practiceen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record