Runas darbības aktivizēšana bērniem ar cerebrālo trieku un dizartriju rehabilitācijas centrā
Author
Zilgalve, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Zilgalve I., maģistra darba tēma: „Runas darbības aktivizēšana bērniem ar cerebrālo trieku un dizartriju rehabilitācijas centrā.”
Maģistra darba mērķis
Teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt runas darbības aktivizāciju bērniem ar cerebrālo trieku un dizartriju rehabilitācijas centrā.
Izvirzot maģistra darba uzdevumus autore ir ņēmusi vērā logopēdiskā darba pamatnosacījumus, kas jāievēro strādājot ar bērniem ar cerebrālo trieku un dizartriju.
Maģistra darba uzdevumi
1.Izzināt cerebrālās triekas un dizartrijas izplatību un tās pamatformas.
2.Analizēt bērna runas darbības aktivizēšanas iespējas rehabilitācijas procesā.
3.Veikt pedagoģisko izmēģinājuma darbību un analizēt iegūtos rezultātus.
Praktiskā darbība ar bērniem ar cerebrālo trieku ir veikta ar bērniem reālos apstākļos rehabilitācijas centrā 2011. gada martā.
Maģistra darba:
1. nodaļā tiek izzināta bērnu cerebrālās triekas izplatība un pamatformas; raksturīgākie runas traucējumi bērniem ar cerebrālo trieku; dizartrija un tās klasifikācija.
2. nodaļā tiek analizētas bērna runas darbības aktivizēšanas iespējas rehabilitācijas
procesā.
3. nodaļā tiek aplūkota logopēdiskās korekcijas darbība un tās analīze rehabilitācijas
centrā, logopēdiskās korekcijas darbības galvenie virzieni, atspoguļota iegūto rezultātu analīze.
Atslēgas vārdi: cerebrālā trieka, dizartrija, rehabilitācija
Maģistra darba apjoms: 88 lpp, 7 tabulas, 2 attēli, 7 pielikumi, 73 informācijas avoti. The author of Master's thesis: I. Zilgalve
Theme: „Speech activation for children with cerebral palsy and dysarthria at rehabilitation centre.”
The aim
Theoretically explore and practically prove speech activization for children with cerebral palsy and dysarthria at rehabilitation centre.
The author had established the tasks of Master's thesis by taking into account the main conditions of speech therapy work with children with cerebral palsy and dysarthria.
Tasks
1.To explore the spread of children cerebral palsy and dysarthria, and its elementary forms.
2.To analyze the ways of speech activization for children in rehabilitation process.
3.To make a pedagogical test action and analyze its results.
The practical action with children with cerebral palsy and dysarthria had been done with children in real conditions at the rehabilitation centre on March, 2011.
The structure
1.The exploration of the spread of children cerebral palsy and dysarthria, its elementary forms and the features of speech disorders for children with cerebral palsy.
2.The analysis of ways of children speech activization in rehabilitation process.
3.The review over the speech therapy correction action and its analysis at the rehabilitation centre, the main directions of logopedical correction action, analysis of acquired results.
Keywords: cerebral palsy, dysarthria, rehabilitation.
The volume of Master's thesis: 88 pages, 7 tables, 2 images, 7 supplements, 73 information sources.