Show simple item record

dc.contributor.advisorVaļka, Sintijaen_US
dc.contributor.authorRisa, Zaneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:42Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:42Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other19303en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11083
dc.description.abstractSkolēnu sniegums angļu valodas stundās ir atkarīgs no dažādiem faktoriem: no socio-ekonomiskā, psiholoģiskā un apkārtējās vides ietekmes, turklāt atgriezeniskā saite ir viens no faktoriem, kas šo sniegumu var ietekmēt pozitīvā veidā. Tāpēc Diplomdarba autore uzskata, ka skolotājām vajag nodrošināt skolēniem atgriezenisko saiti katram uzdevumam, jo tādējādi tas parāda, ka viņu pūles ir tikušas novērtētas un ka kāds to izskatīšanai vai uzklausīšanai ir veltījis laiku. Kā arī atgriezeniskā saite skolēniem norāda kur mācību ziņā viņi atrodas tagad un kādā virzienā viņiem būtu jāvirzās, lai piedzīvotu izaugsmi. Tādēļ Diplomdarba mērķis ir noskaidrot vai atgriezeniskā saite palīdz veicināt skolēnu sniegumu, kā arī novērtēt atgriezeniskās saites ietekmi uz skolēnu sniegumu. Kā pētījuma metode tika izvēlēta atsevišķa gadījuma pētījums, kas tika veikts Homem Cristo vidusskolā laika periodā no 2011. gada 3. janvāra līdz 3. aprīlim. Pētījuma grupā tika iekļauti 8 pirmā gada profesionālās klases skolēni, kuru angļu valodas zināšanas ir iesācēju un vidējā līmenī, kā arī 28 desmitās klases skolēni, kuru zināšanu līmenis ir vidējs un augstākais vidējais. Darba autore studēja teorētisko literatūru saistībā ar atgriezenisko saiti un tās tipoloģiju, kā arī faktorus, kas ietekmē skolēnu sniegumu stundu laikā; analizēja piezīmes, kas tika pierakstītas stundu novērojumu laikā, lai secinātu vai atgriezeniskā saite tiek pielietota angļu valodas stundās, kā arī tika izveidota un analizēta anketa skolēniem, lai noskaidrotu viņu attieksmi pret atgriezenisko saiti un tās pielietojumu angļu valodas stundās, vēl tika intervēta Homem Cristo vidusskolas angļu valodas skolotāja, kā arī Pedagoģijas, Psiholoģijas un Mākslas fakultātes ceturtā kursa topošie angļu valodas skolotāji. Tika noskaidrots, ka atgriezeniskā saite jau tiek plaši izmantota angļu valodas stundās, bet tika pamanīti aspekti, kas neveicināja skolēnu sniegumu, bet drīzāk atstāja negatīvu iespaidu uz valodas mācīšanos. Tomēr pēc atgriezeniskās saites pielietošanas skolēnu sniegums nelielā mērā izmainījās. Diplomdarba autore secināja, ka atgriezeniskā saite kā daļa no veidojošā vērtējuma var veicināt skolēnu sniegumu angļu valodas stundās, lai gan citi faktori arī jāņem vērā. Tādēļ skolotājiem ir jādara viss iespējamais, lai nodrošinātu kvalitatīvu atgriezenisko saiti, kas būtu koncentrēta uz viņu izaugsmi nevis uz personīgiem skolotāja aizspriedumiem.en_US
dc.description.abstractThe level of students’ performance in English lessons depends on several factors, like, socio-economic, psychological and environmental factors; moreover, feedback is one of the factors that can influence it in the positive way. Therefore, the author of the Paper considers that teachers need to provide feedback on every activity in the lesson as it shows students that their answers are valued and that someone dedicates their time to check it and to assess it whether by using formative or summative assessment. Besides feedback shows for the students in which point are they now and to which direction they have to move to acquire better results. Therefore, the aim of the Diploma Paper is to examine whether feedback helps to facilitate students’ performance and to examine the influence of feedback on students’ performance in English lessons. The research has been conducted on the basis of case study in the Secondary School Homem Cristo in Aveiro, Portugal in the period from January till April, 2011. The sample of research included eight students from 1st year professional grade (PAP), whose proficiency level in English varied form beginner level till intermediate and 28 pupils from 10th grade, whose proficiency level was intermediate, upper-intermediate. The author studied literature on the issues related to feedback and its typology, also factors that influence students’ performance in lessons; analysed observation field notes in order to examine the usage of feedback in classes; designed and analyzed the questionnaire to students in order to learn their attitude towards feedback; conducted interviews with the teacher of English from Secondary School Homem Cristo and teacher trainees from the Faculty of Education, Psychology and Art. As a result it was found out that wide rage of feedback is used in English lessons but some of the aspects of given feedback were not appropriate to the particular learning situation and did not facilitate learning or performance, rather, left the bad impression of language learning. However, after the implementation of feedback students’ performance changed slightly. The author of the Diploma Paper concluded that feedback as a part of formative assessment can facilitate students’ performance in English lessons, nonetheless other factors also need to be taken into account. Therefore, teachers have to ensure qualitative feedback that is concentrated on growth rather than on personal preconceptions.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleAtgriezeniskā saite kā formatīvā vērtējuma daļa studentu snieguma sekmēšanai angļu valodas stundās vidusskolāen_US
dc.title.alternativeFeedback as a Part of Formative Assessment to Facilitate Student's Performance in English Lessons in Secondary Schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record