Show simple item record

dc.contributor.advisorZaiceva, Ārijaen_US
dc.contributor.authorAndžāne, Evitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:45Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:45Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other2109en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11115
dc.description.abstractDiplomdarba temats ir „Teksts kā lingvodidaktiska kategorija dzimtās valodas apguvē vidusskolas 10.klasē”. Diplomdarba mērķis – izstrādāt metodisko variantu teksta daudzveidīgai izmantošanai mācību procesā vidusskolā, lai sekmētu skolēnu valodas, komunikatīvās, sociokultūras un mācīšanās kompetences pilnveidi leksikoloģijas un frazeoloģijas jautājumiem veltītajās stundās. Diplomdarba mērķa īstenošanai izvirzīti šādi uzdevumi: 1)studēt teorētisko un metodisko literatūru un analizēt gūtās atziņas, lai apzinātu pētījuma problēmas līdzšinējo risinājumu valodniecībā un metodikā un izstrādātu metodisko variantu teksta izmantošanai leksikoloģijas un frazeoloģijas jautājumiem veltītajās stundās; 2)noskaidrot vidusskolēnu vecumposma vispārīgas psihofizioloģiskās īpatnības un veikt skolēnu dažu pedagoģiski psiholoģisko parametru izpēti, lai izvēlētos piemērotākās metodes un metodiskos paņēmienus mācību vielas apguvē; 3)veikt teorētiski pamatotu mācību satura atlasi leksikoloģijas un frazeoloģijas jautājumu apguvei, mācībās izmantojot tekstu kā lingvodidaktisku kategoriju; 4)veikt pedagoģisko izmēģinājuma darbu Rīgas centra humanitārās vidusskolas 10. klasē un analizēt un interpretēt sadarbībā gūtos rezultātus. Diplomdarbs sastāv no ievada, trīs nodaļām, kur pirmajai nodaļai ir trīs apakšnodaļas, otrajai nodaļai – četras apakšnodaļas, trešajai nodaļai – četras apakšnodaļas, nobeiguma, secinājumiem un literatūras saraksta, ko veido 68 vienībās, no kurām svešvalodā ir divas vienības. Analizējot teksta izpratni valodnieciskajā un metodiskajā literatūrā un izvērtējot pedagoģiskajā izmēģinājuma darbā gūtos rezultātus, var secināt, ka tekstam ir būtiska nozīme skolēnu valodas, komunikatīvās, sociokultūras un mācīšanās kompetences pilnveidē un tekstu plaši var izmantot jebkuru dzimtās valodas jautājumu apguvē, ne tikai apgūstot leksikoloģijas un frazeoloģijas jautājumus vidusskolā.en_US
dc.description.abstractThe topic of the Diploma Paper is „Text as Lingua-didactic Category in Acquiring of Native Language in the Secondary School Form 10”. The aim of the Diploma Paper is to work out the methodical variant for the various usage of text in the secondary school, in order to promote the language of pupils, their competence of socio-culture and learning in lessons dedicated to the development of lexicological and phraseological questions. In order to achieve the aim of the Diploma Paper, the following tasks have been set: 5)to study the theoretical and methodical literature and to analyze the conclusion made, in order to study the contemporary solution of the problems of research in the linguistics and methodics and to work out the methodical variant for the usage of text in learning process of lexicological and phraseological questions; 6)to find out the general psycho-physiological peculiarities of the pupils of a secondary school and to perform the research of particular pedagogically-psychological parametres of the pupils in the acquiry of the material; 7)To perform the sampling of the theoretically based material in the acquiry of the questions of lexicology and phraseology, using text as lingua-didactic category; 8)To perform a probational work in Form 10 of the Riga Centre Secondary School of Humanities and to analyze and to interpret the results gained in the collaboration. The Diploma Paper consists of introduction, three chapters, where first chapter consists of three subchapters, second chapter consists of four subchapters, third chapter consists of four subchapters, end, conclusion and list of bibliography, which consists of 68 items, 2 items is in foreign language. After analyzing the understanding of text in the linguistic and methodical literature and evaluating the results gained in the pedagogical probation, it was found out that text is significant in the development of the language of pupils, their communicative, socio – cultural and learning competence and that text can be widely used in the acquiry of any questions of the native language, not only in the acquiry of lexicological and phraseological questions.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleTeksts kā lingvodidaktiska kategorija dzimtās valodas apguvē vidusskolas 10.klasē.en_US
dc.title.alternativeText as A Lingua-didactic Category in Acquiring of Native Language in the Secondary School Form 10.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record