Show simple item record

dc.contributor.advisorKaņepēja, Ruta Ināraen_US
dc.contributor.authorSeņkāne, Laimīteen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:49Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:49Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other21828en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11144
dc.description.abstractLaimītes Seņkānes maģistra darbs – Galda spēles vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma pilnveidošanā. Maģistra darba mērķis - izzināt un pamatot galda spēles lomu vidējā vecuma bērnu vārdu krājuma pilnveidošanā. Maģistra darba uzdevumi ir teorētiski iepazīties ar bērnu runas attīstības likumsakarībām pirmsskolas vecumā, izzināt svarīgākos faktorus bērna valodas veidošanas procesā vidēja pirmsskolas vecumā, veikt bērnu vārdu krājuma izpēti, izzināt galda spēļu pielietošanas iespējas bērnu vārdu krājuma paplašināšanā un aktivizēšanā, veikt atbilstošu izmēģinājuma darbību bērnu vārdu krājuma pilnveidošanā un iepazīstināt ar galda spēles „Mūsu soļi” izmantošanas nosacījumiem un ieteikumiem runas attīstības rotaļnodarbībās. Balstoties uz darbā teorētiski analizētajām nostādnēm un bērnu vārdu krājuma novērošanas, tika pētītas Latvijā pieejamās galda spēles vidējam pirmsskolas vecuma bērniem, kā arī tika jaunizveidota jauna galda spēle „Mūsu soļi” vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājumu pilnveidošanai. Izmēģinājuma darbības mērķis- galda spēles „Mūsu soļi” izveide un aprobācija, vidējā pirmsskolas vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšanai un tālākai pilnveidei. Izmantotās metode - literatūras izpēte un analīze, bērnu novērošana, izmēģinājuma darbība, iegūto datu salīdzināšana. Pētījums veikts Rīgas Pirmsskolas izglītības iestādēs X un Y, vidējā vecuma grupās ar 24 bērniem katrā. Maģistra darba noslēgumā, uz veikto teorētisko pētījumu, izmēģinājuma darbības un iegūto datu analīzes bāzes, ir izstrādāti priekšlikumi galda spēles „Mūsu soļi” pedagoģiski mērķtiecīgai pielietošanai vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšanā, kā arī atspoguļoti Latvijā visplašāk izmantoto, vidējā pirmsskolas vecumam paredzēto, galda spēļu modifikācijas iespējais, lai ar to palīdzību veicinātu bērnu vārdu krājuma pilnveidošanu un aktivizēšanu. Maģistra darba apjoms ir 93 lpp., tajā ietvertas četras nodaļas, divas tabulas, divas shēmas, četri attēli, kā arī secinājumi un četri pielikumi.en_US
dc.description.abstractThe name of he Laimītes Seņkānes, student in University of Latvia PPA faculty Master's degree programm - in pre-school direction, master paper (futher in text MA) thesis is „Board games for vocabulary improvement for 4-5 years old children”. The objective of MA paper is to find out and substantiate the role of board games for 4-5years old children word stock improvement. The MA tasks are to find out in theory children word stock and speech development characterization in pre-school age, to explore and find out the key factors in the child's language development process in medium pre-school age, to manage children word stock research, to explore the table gaming applications in the children's vocabulary expansion and activation, to perform appropriate pilot action for children's vocabulary development and the introduction of board game “Mūsu soļi” ("Our steps") conditions of use and recommendations for the speech development play classes. The aim of the trial - board games “Mūsu soļi” creation and approbation in average age pre-school children vocabulary expansion and development. In MA used methods are – observation, analysis, probation action and all procured data analysis. The research was realized in Riga pre-school educational institutions X and Y, the middle age groups with 24 children. Master in the end of the study of theoretical, experimental and operational analysis of the data base, designed board games "Mūsu soļi" educationally purposeful application for middle age pre-school children's vocabulary expansion, and also reflects most widely used board games in Latvia for middle age groups in pre-school modifications as possible to boost the children's vocabulary development and activation. The MA paper has been written on 93 pages, It consists of 4chapters, 2 tables, 2 charts and 4 pictures, conclusion and 4 attachments.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleGalda spēles vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma pilnveidošanāen_US
dc.title.alternativeBoard games for 4-5 years old children vocabulary improvementen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record