Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indraen_US
dc.contributor.authorRjabova, Alīnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:51Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:51Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other22558en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11162
dc.description.abstractViens no galvenajiem aspektiem, ka ļauj sasniegt dzīvē visu ir pašapziņa vai ticība sev. Autore ir pārliecināta idejas piekritēja, ka mācību procesu skolā visu laiku vajadzētu uzlabot, un, tā kā mācību process sastāv no ļoti daudziem aspektiem, pašapziņas trūkums kontroldarbu laikā ir viena no problēmām, kurai vajadzētu būt risinātai ceļā uz mācību procesa uzlabošanu. Lai celtu skolēnu pašapziņu kontroldarbu laikā, autore kā līdzekli ir izvēlējusies dalītu atbildību, jo autore ir pārliecināta, ka, strādājot pāros, tas palīdz mazināt uztraukumu kontroldarbu laikā, ļaujot skolēniem justies mierīgāk, rakstot kontroldarbus, un tādējādi sasniegt labākus rezultātus. Atsevišķa gadījuma pētījums tika izvēlēts kā pētījuma metode, kurā tika intervēti divi Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas angļu valodas skolotāji par kontroldarbiem un pašapziņas lomu attiecībā uz rezultātiem angļu valodas kontroldarbos un anketēti 12. klases skolēni, kas piedalījās kontroldarbu rakstīšanā pāros. Tika uzzināts, ka piektā daļa skolēnu uzlaboja rezultātus angļu valodas pārbaudes darbos un patiesi juta, ka viņu pašapziņa ir cēlusies, kamēr vairums skolēnu teica, ka viņu pašapziņas līmenis un atzīmes nav mainījušies. Pētījums atklāja arī to, ka skolēni piedzīvoja daudz ieguvumu, rakstot pārbaudes darbus pāros, un 89 procenti skolēnu atzina, ka viņi vēlētos atkārtot pārbaudes darbu rakstīšanu pāros nākotnē. Balstoties uz pētījuma datiem, autore ir secinājusi, ka hipotēze ir apstiprinājusies daļēji. Kā galveno labumu, rakstot kontroldarbus pāros, skolēni bija atzinuši iespēju dalīties zināšanās un pārliecināties par pareizo atbildi, konsultējot vienam otru. Autore iesaka veikt pētījumu ilgākā laika periodā, jo, balstoties uz autores pieredzi, divi mēneši šāda veida pētījumam bija pārāk īss laiks. Autore uzskata, ka nozīmīgi ir arī uzsvērt, ka skolēniem ir jābūt informētiem un iepazīstinātiem ar pieeju pirms kontroldarbu rakstīšanas pāros, lai gan ir labāk neinformēt skolēnus, kuri tieši kontroldarbi tiks rakstīti pāros, lai izvairītos no vājas sagatavošanās kontroldarbiem. Skolēniem vajadzētu gatavoties kontroldarbiem uzmanīgi un tikt informētiem par kontroldarbu rakstīšanu pāros tieši pirms noteiktā kontroldarba. Šie ir autores ieteikumi turpmākajam pētījumam, lai iegūtu labākus un vēl uzticamākus rezultātus.en_US
dc.description.abstractOne of the main aspects which allows one to reach everything in life is self-confidence or belief in oneself. The author of the Paper is dedicated supporter of the idea that the study process at school should be improved constantly, and, as the study process consists of very many aspects, the lack of self-confidence in the test performance is one of the problems which should be solved on the way of the improvement of the study process. To raise students’ self-confidence in the test performance, the author of the Paper has chosen shared responsibility as a tool to reach it, because the author of the Paper is convinced that, working in pairs, it helps to reduce test anxiety, allowing the students to feel more calm in the test performance and in that way to reach better results. Case study was chosen as the method of the research in which two English teachers of Riga State Gymnasium No.1 were interviewed about the testing and the role of self-confidence, regarding the results in English tests, and the students of Form 12 filled in two questionnaires and wrote the tests in pairs. It was found out that a fifth part of the students improved their results in English tests and really felt that their self-confidence had raised while the most of the students said that their level of the self-confidence and marks had not changed. The research also revealed that students experienced many benefits during test writing in pairs, and 89 per cent of the students admitted that they would like to repeat writing the tests in pairs in the future again. According to the gathered research data, the author of the Paper concluded that the hypothesis has been verified partly. As the main advantage of the test writing in pairs the students had admitted possibility to share the knowledge and assure about the correct answer, consulting each other. The author of the Paper suggests conducting the research in a longer period of time, because, relying on the author’s experience, two months for such kind of the research were too short. The author finds it also significant to emphasize that students should be informed and introduced to the approach before writing the tests in pairs, although it is better not to inform the students which tests particularly will be written in pairs in order to avoid vague preparation for the tests. Students should prepare for the tests carefully and be informed about the test writing in pairs exactly before the particular test. These are the author’s implications for further research in order to get better and more reliable results.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleDalīta atbildība kontroldarbu laikā skolēnu pašapziņas celšanai angļu valodas stundāsen_US
dc.title.alternativeShared Responsibility to Raise Students' Self-Confidence in Test Performance in English Lessonsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record