Ārpus klases aktivitātes pamatskolas skolēnu angļu valodas vārdu krājuma bagātināšanai
Author
Kalniņa, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vaļka, Sintija
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba autore četru pedagoģiskā darba gadu laikā ir secinājusi, cik svarīgi ir plānot stundas ne tikai interesantas un interaktīvas, bet arī praktiskas un pēc iespējas tuvākas reālajai dzīvei.
Diplomdarba mērķis ir noskaidrot, kā ārpusklases nodarbības var uzlabot skolēnu angļu valodas vārdu krājumu pamatskolā.
Šāda diplomdarba tēma tika izvēlēta tādēļ, ka vārdu krājuma bagātināšanai ir liela nozīme angļu valodas apguvē, kā arī, lai skolēni spētu veiksmīgi izmantot angļu valodu, skolēniem ir nepieciešams bagāts vārdu krājums. 21. gadsimts un tehnoloģijas ir ļoti ietekmējušas mācīšanās un mācīšanas metodes, tādēļ, skolotājiem ir jāatrod un jāpielieto jaunas metodes, lai palīdzētu skolēniem atcerēties jaunus vārdus bez to „iekalšanas” no galvas.
Atsevišķa gadījuma pētījums tika veikts Jeru pamatskolā 7. un 8.klasē, lai noskaidrotu, kā ārpusklases nodarbības var uzlabot skolēnu angļu valodas vārdu krājumu un kā mainās skolēnu attieksme pret jaunu vārdiņu apguvi. Kopumā tika veiktas 7 dažādas ārpusklases nodarbības angļu valodas stundu laikā no 2011. gada janvāra līdz 2012. gada jūnijam.
Anketas un vārdu krājuma testi tika izmantoti kā datu vākšanas metodes. Pētījuma laikā vispirms tika sagatavota anketa Nr.1, lai noskaidrotu skolēnu attieksmi pret angļu valodas vārdiņu apguvi, veidu. Anketa Nr. 2 tika dota, lai saņemtu atgriezenisko saiti par veiktajām ārpusklases nodarbībām, kā arī lai noteiktu izmaiņas skolēnu attieksmē pret jaunu vārdu apguvi. Anketa Nr. 3 tika izmantota, lai uzzinātu skolēnu viedokli par ārpus klases nodarbībām.
Vārdu krājuma testi tika sagatavoti, lai pārbaudītu skolēnu zināšanas pirms un pēc ārpusklases nodarbībām.
Pētījums pierādīja, ka skolēnu vārdu krājums bagātinājās un viņiem ir lielāka motivācija apgūt jaunus vārdus, jo skolēniem tika dota iespēja caur reālām dzīves situācijām izvērtēt savu zināšanu lielumu. Angļu valodas stundas vadītās tikai klasē nesniedz pietiekami zināšanu un pārliecības, lai skolēni būtu drosmīgi pielietot savas zināšanas reālajā dzīvē. Mācību materiālu var apgūt labāk, ja skolēni praktiski var redzēt kur un kā tas strādā vai noris. The author of the Diploma Paper during 4 years of teaching practice has realized how essential it is to make learning process not only interesting and interactive, but also more practical and closer to real-life situations.
The aim of the Diploma Paper is to find out how outdoor activities can improve students’ English vocabulary in elementary school.
The theme was chosen because vocabulary is very essential and fundamental for communication and acquiring knowledge. Acquiring an extensive vocabulary is one of the largest challenges in learning a foreign language. 21st century and technologies have significantly impacted learning and teaching methods, therefore teachers have to find other ways of teaching for memorising new vocabulary without learning it by heart.
The case study was carried out at Jeri Elementary School in Form 7 and Form 8 in order to find out how outdoor activities can improve students’ English vocabulary and how students’ attitude changes towards vocabulary learning. 7 different outdoor activities were carried out during regular English lessons from January, 2011 till June, 2012.
Questionnaires and vocabulary tests were used as data collection methods. Students’ questionnaire № 1 was used to find out students’ attitude towards vocabulary learning. Students’ questionnaire № 2 was used to indicate the changes in students’ attitude towards vocabulary learning after trying out outdoor activities. Students’ questionnaire № 3 was used find out students’ opinion about outdoor activities. Students’ vocabulary tests were used to test the knowledge of vocabulary before and after outdoor activities and to get feedback about outdoor activities they participated in, as well as, to analyse the data in order to see improvement in students’ knowledge.
The research proved that students’ vocabulary enriches and they have stronger motivation for studying new words because during real life situations they could check their knowledge and abilities. English lessons conducted only in the classroom do not provide enough knowledge and confidence for students to be fearless in using the English language in a real world. Learning material can make more sense and be remembered better if students can actually see where and how it works or takes place in reality.