Show simple item record

dc.contributor.advisorAugustāne, Intaen_US
dc.contributor.authorPalsiņa, Madaraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:52Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:52Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other22621en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11168
dc.description.abstractDiplomdarba pētījums apskata personīgās atbildības strukturēšanu skolēnu nepietiekama ieguldījuma novēršanai grupu darba laikā angļu valodas stundās, vidusskolā. Šāds temats tika izvēlēts, jo kooperatīvs grupu darbs kļūst par nozīmīgu daļu mācīšanas un mācīšanās procesa ietvaros. Kā arī personīgā atbildība, kas ir viens no pieciem svarīgākajiem kooperatīvās mācīšanās metodes pamatelementiem, tiek uzskatīts par efektīvu veidu skolēnu nepietiekama ieguldījuma novēršanai grupu darba laikā. Kaut arī grupu darbs tiek uzskatīts par lielisku veidu, lai mazinātu frontālo mācīšanas metodi un dotu skolēniem iespēju darboties efektīvāk ar klasesbiedru palīdzību, tam ir arī savas ēnas puses. Šajā pētījumā apskatītā negatīvā blakusparādība ir skolēnu nepietiekams ieguldījums grupu darba laikā. Lai veiktu pētījumu, tika izmantota gadījuma izpētes metode. Pirmā pētījuma daļa sastāv no personīgās atbildības strukturēšanas studentu nepietiekama ieguldījuma novēršanai grupu darba laikā angļu valodas stundās un skolotāja – pētnieka – procesa novērojumi un analīze. Otru pētījuma daļu sastāda divu anketu datu analīze. Viena anketa skolēniem, otra – angļu valodas skolotājiem. Pētījuma laikā tika noskaidrots, ka personīgās atbildības strukturēšana ir sekmīgs veids skolēnu nepietiekama ieguldījuma grupu darbu laikā angļu valodas stundās samazināšanai, kā arī, ar anketu palīdzību, tika noskaidrots, ka lielākā daļa skolēnu uzskata, ka šai problēmai vajadzētu pievērst vairāk uzmanības. Personīgās atbildības strukturēšana, kā veiksmīga metode skolēnu nepietiekama ieguldījuma grupu darbos novēršanai vispār, būtu jāpielieto konsekventi un divi mēneši nav pietiekoši liels laika posms, lai skolēnus pieradinātu pie šāda veida grupu darbiem ikdienā. Darba autors uzskata, ka, ja būtu vairāk laika, būtu iespējams izstrādāt sistēmu, lai izmantotu strukturētos grupu darbus veiksmīgāk un produktīvāk ar attiecīgajiem skolēniem.en_US
dc.description.abstractThe author of the Paper looks at structuring individual accountability to prevent students’ free-riding during group work in English lessons in secondary school. The topic was chosen as cooperative group work is considered to become an essential part of the teaching/learning process, and individual accountability, which is one of the five main elements of cooperative learning, is considered an effective way to prevent students’ free-riding during group work in English lessons. Even though group work is a great way to teach students non-frontally, give them a chance to work more effectively with the help of their peers, it has its negative side effects as well. The negative side effect researched in this Paper is the free-riding phenomenon. To carry out the research a case study method was used. First part of it consists of structuring individual accountability during group work to prevent students’ free-riding during group work in English lessons and the observations and analysis of the process made by the teacher, the researcher. The second part consists of analysis of two questionnaires. One questionnaire was for the students and the other one for the English language teachers at the same school. During the research it was found that individual accountability is a successful way to lessen students’ free riding during group work in English lessons and most of the students who filled in the questionnaire were ‘for’ that there should be more attention paid to the problem. For structuring individual accountability to be a successful method to prevent the free riding phenomenon on the whole, it has to be done consistently and two months is not enough time to accustom students to that kind of group work on everyday basis. The author of the Paper, the researcher, believes that given more time, there would be a possibility to develop a specific system in order to use the structured group work more effectively and successfully with the particular students.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titlePersonīgās atbildības strukturēšana skolēnu nepietiekama ieguldījuma novēršanai grupu darbu laikā angļu valodas stundās vidusskolāen_US
dc.title.alternativeStructuring Individual Accountability to prevent Students’ Free-riding during Group Work in English Lessons in Secondary Schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record