Show simple item record

dc.contributor.advisorLinde, Lilitaen_US
dc.contributor.authorIvanova, Anastasijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:52Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:52Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other22622en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11169
dc.description.abstractKlases diskusija sniedz skolēniem iespēju dalīties ar idejām un viedokļiem. Ir svarīgi noteikt pareizo toni diskusijām klasē un ieinteresēt skolēnus būt aktīviem dalībniekiem diskusijā. Daži skolēni izsakās gandrīz katru stundu, tomēr, daži skolēni klusē. Tieši nevienlīdzīgās aktivitātes dēļ ir svarīgi atrast veidus, kā diskusijā iesaistīt visus skolēnus komunikatīvajās aktivitātēs. Diskusijas organizēšana parasti prasa daudz laika un pūļu. Īpaši skolotājs ar mazu darba pieredzi var justies neērti, jo nav skaidrs, kādus pārrunu jautājumus izvēlēties lai tie būtu interesanti skolēniem. Viens no veidiem kā risināt šo problēmu ir ļaut skolēniem sagatavot presentāciju, parādīt to vienaudžiem un vēlāk iesaistīt skolēnus tematiskā diskusijā. Darbs tika rakstīts ar mērķi noskaidrot, cik efektīvi skolēnu izvēlētās tēmās uzlabo diskusiju prasmes angļu valodas stundās. Šī tēma tika izvēlēta tāpēc, ka darba autore novēroja skolēnu nevēlēšanos diskutēt. Skolotāji nereti vēlas uzzināt, kāpēc skolēni nesniedz izvērstas atbildes diskusijas laikā, bet atbild ar īsiem, nepaplašinātiem teikumiem. Darba autore studēja tematisko literatūru un veica viena atsevišķa gadījuma pētījumu, lai parādītu kā prezentācijas tēmas, ko izvēlās paši skolēni ieinteresē ikvienu skolēnu un vēlāk iesaista diskusijā. Pētījuma laikā tika veikta skolēnu novērošana. Pašnovērtējuma darba lapas tika izstrādātas un izplatītas ar mērķi, lai izvērtētu individuālo līdzdalību un ieguldījumu diskusijās. Anketas skolēniem tika izdalītas pētījuma beigās, lai noskaidrotu skolēnu attieksmi pret diskusiju, ko organizēja paši skolēni. Anketa paradīja, vai tāda veida uzdevums var veicināt diskucijas prasmju uzlabošanu. Pētījuma rezultāti liecina, ka ļaujot skolēniem pašiem izvēlēties tēmu, prezentēt to un pēc prezentācijas diskutēt par to, pozitīvi ietekmē skolēnu vispārējo attieksmi pret diskusiju un palīdz uzlabot diskusiju prasmes angļu valodas klasēs. Lai nu kā, skolēniem ir sarežģīti vadīt diskusiju, pat ar skolotāja palīdzību. Tomēr šādai aktivitātei būtu jābūt veiktai daudz biežāk, jo ikdienā tāpat kā nākotnē, skolēniem būs jāsaskarās ar daudzām diskusijām bez citu palīdzības to vadīšanā. Tādēļ, skolotāja uzdevums ir iemacīt skolēniem kā vadīt diskusiju un uzvesties tās laikā.en_US
dc.description.abstractClass discussion gives students opportunities to share ideas and opinions. It is important to set the right tone for the discussion in the classroom and to interest them in it. Some students contribute ideas in almost every class conversations, however, some students keep silent during discussion. Therefore, it is important to find ways to involve all students in a communicative activity. Organizing a discussion usually requires much time and effort. Especially a teacher with little experience might be embarrassed, because it might be unclear which discussion topic is suitable and interesting for students. Therefore, one of the ways how to avoid this problem is to allow students to prepare a presentation, to show it to peers and involve in thematic discussion afterwards. The Paper was written with the aim to explore the effectiveness of students’ chosen topics for improving discussion skills in English lessons. The theme was chosen because the author of the Paper observed students’ unwillingness to discuss. The teacher wonders why students keep silent and do not give extended answers during the discussion. The author of the Paper studied thematic literature and used a case study to show how presentation topics chosen by the students could make them interested and later lead to a discussion. During the discussion the author of the Paper made an observation and recorded the participation of every student. Self – evaluation worksheets were designed and distributed with the aim to evaluate individual participation and contribution to discussion. Questionnaires for students were distributed at the end of the research to find out the effectiveness of students’ chosen presentations and their attitude towards discussion themes organized by their classmates. Questionnaire also showed whether this kind of activity can promote the improvement of discussion skills. The research results showed the author of the Paper that allowing student to choose a topic, present it and have a discussion afterwards positively influences students’ general attitude towards discussion and helps to improve discussion skills in English language classes. However, to lead a discussion even with a help of a teacher it is difficult for students. Nevertheless such activity should be carried out more often, as in daily life and in the future they will have many discussions and nobody will help them in leading it. Therefore, the teacher’s task is to teach how to lead and behave during the discussion.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleVidusskolēnu prezentācijas temati diskusijas prasmju uzlabošanai angļu valodas stundāsen_US
dc.title.alternativeStudents' Topic Presentations as the Method of Improvement Discussion Skills in Secondary School English Lessonsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record