Show simple item record

dc.contributor.advisorDimdiņš, Ģirtsen_US
dc.contributor.authorBrence, Andraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:52Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:52Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other22649en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11170
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir „Stereotipizācijas grupas draudu un paš-draudu ietekme uz matemātikas uzdevumu izpildi sievietēm”. Bakalaura darba ietvaros tika izvirzīts pētījuma jautājums vai sieviešu sniegums matemātikā tiek ietekmēts vairāk, ja tiek uzsvērti stereotipizācijas paš-draudi vai ja tiek uzsvērti grupas draudi. Papildus tam plānots pārbaudīt vai identificēšanās ar grupu ir saistīta ar draudu ietekmi uz izpildi, jo stereotipizācijas draudu efekts ir atkarīgs no tā, cik lielā mērā sieviete identificējas ar savu grupu. Eksperimentālajā pētījumā piedalījās studentes no Latvijas Universitātes Psiholoģijas fakultātes. Sievietes tika sadalītas trīs dažādās grupās- kontrolgrupā un divās eksperimentālajās grupās. Dalībniecēm tika dots pildīt matemātikas testu, kas tika izstrādāts speciāli šim eksperimentam, bet katrai grupai tika dota cita instrukcija, lai panāktu stereotipizācijas draudu efektu, vai to mazinātu. Papildus dalībniecēm bija jāaizpilda Identitātes nozīmes apakšskala, kas tika paņemta no Kolektīvās pašcieņas skalas un šī apakšskala, noteiks cik lielā mērā sievietes identificējas ar savu dzimumu.Papildus tam, sievietēm anketā bija jānorāda savs vecums un atzīme matemātikā pabeidzot vidusskolu, lai varētu atlasīt eksperimenta grupās dalībnieces ar līdzīgām zināšanām matemātikā. Eksperimenta rezultāti uzrādīja, ka neatkarīgi viens no otra stereotipizācijas grupas draudi un paš-draudi ietekmē sieviešu sniegumu. Identificēšanās ar dzimumu der kā mediators grupas draudiem, bet ne paš-draudiem, jo starp tiem netika konstatētas statistiski nozīmīgas sakarības. Turklāt bakalaura darba ietvaros veiktie eksperimenta rezultāti uz uzdoto pētījuma jautājumu nesniedza atbildi, vai sieviešu snigums tiek ietekmēts vairāk ja viņas saskaras ar negatīvajiem stereotipiem par savu grupu vai sieviešu snigums pasliktinās vairāk, ja viņas saskaras ar paš-draudiem. Atslēgas vārdi: stereotipizācijas draudi, grupas draudi, paš-draudi, uzdevumu izpildeen_US
dc.description.abstractBachelor thesis is: „Stereotype group threat and self-threat impact on women’s math performance". In the framework of bachelor was advance research question: whether women's math performance is affected more if stereotype self-threat highlighted, or grout threat highlighted. In addition, it’s planned to check if identification with a group changes the threat effects on math performance, because stereotype effect depends on the extent to which women identify with their group. The experimental study involved students from the University of Latvia, Faculty of Psychology. Women were divided into three different groups-the control group and two experimental groups. Participants were given a math test, which was developed specifically for this experiment, but each group where given different instructions, to achieve the effect of stereotyping threat, or minimize it. In addition, participants had to fill the Importance to Identity subscale taken from the Collective self-esteem scale and the subscale will determine the extent to which women identify with their gender. In addition, women had to write their age and mark in math from high school, for selecting in the experimental groups members with similar knowledge in mathematics. The experiment results showed that stereotype group threat and self-threat independently affects women's performance. Identification as mediator is meant for group threat, but not for self-threat, since there were no statistically significant correlations between group and identification. In addition, in bachelor framework experimental results did not respond to the research question, if women are affected more when they are confronted with negative stereotypes about their group or if women’s math performance is worse when they face the self-threat. Key words: stereotype threat, group threat, self-threat, performanceen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleStereotipizācijas grupas draudu un pašdraudu ietekme uz matemātikas uzdevumu izpildi sievietēmen_US
dc.title.alternativeStereotype group threat and self threat impact on womens math performanceen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record