Vecāku audzināšanas stila saistība ar pusaudžu vientulības izjūtu
Author
Vlasova, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Pirsko, Laura
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma jautājums: Vai starp mātes audzināšanas stilu un vientulības līmeni pusaudžiem pastāv saistība?
Pētījuma dalībnieki. Viena izlase, pēc pieejamības principa. Dalībnieku vecums: 12-16 gadi, 31 meitene, 23 zēni. Dzīvojoši pilnās ģimenēs.
Pētījuma metode.
1.Lieto, lai noteiktu kopējo vientulības izjūtas līmeni, tika izmantota Vientulības skala (UCLA Loneliness Scale/UCLA LS/, VERSION 3; Russel, D.W. 1996).– visu jautājumu summa.
2.Vecāku audzināšanas stila aptauja (Parental Authority Questionnaire, (PAQ); Buri, J.R. (1991). Lieto, lai noteiktu vecāku audzināšanas stila izteiktību. Ir trīs skalas, kuras veidojas saskaitot jautājumus. Jo augstāks punktu skaits, jo izteiktāks ir vecāku audzināšanas stils. Jautājumi tika uzdoti par māti. The research question: Is there correlation between parenting styles and loneliness level for adolescents?
Participants of the study: One sample of the principle of availability. Age of participants: 12-16. Living in full families.
The research method:
1.Loneliness Scale (UCLA Loneliness Scale / UCLA LS /, VERSION 3, Russell DW 1996) used to measure the level of feelings of loneliness.
2.Parental Authority Questionnaire (Parental Authority Questionnaire (PAQ), Buri, JR (1991). Applies to determine parenting style level. Has three scales formed in the counting issues. The higher the value, the more pronounced is the parenting style. questions have been raised about the mother.