Show simple item record

dc.contributor.advisorStikāne, Ilzeen_US
dc.contributor.authorBabre, Jeļenaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:59Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:59Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other26187en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11229
dc.description.abstractDiplomdarba temats – Vērtīborienējoša sadarbība Jāņa Klīdzēja personības un daiļrades apguves stundās 11.klasē. Centrālā problēma – kā 11.klases skolēniem aktualizēt Jāņa Klīdzēja darbos paustās vērtības, lai sekmētu morāles izpratni pusaudžos. Diplomdarba mērķis – izpētīt rakstnieka Jāņa Klīdzēja daiļdarbos pausto vērtību ietekmi uz pusaudžu izpratni par dzīves pamatvērtībām un to nozīmi, lai sekmīgi izstrādātu mācību metodiskās sistēmas variantu, kas veicinātu 11.klases skolēnu spējas saskatīt vērtīborientējošo aspektu J.Klīdzēja personībā un daiļradē. Hipotēze – ja literatūras stundā tiek izmantotas daudzveidīgas mācību metodes un darba organizācijas formas, tad J.Klīdzēja darbu apguves procesā vērtību aktualizācija noris veiksmīgi. Diplomdarbam ir ievads, piecas nodaļas. Pirmajā nodaļā ir apskatīta vērtību aktualitāte mūsdienās, otrajā nodaļā tiek sniegts ieskats autora biogrāfijā un daiļradē caur vērtīborientējošo prizmu, trešajā nodaļā tiek raksturots 11. klases aktuālais vecumposms un kolektīva raksturojums, mācību satura atlase, plānošana, izmēģinājuma iecere, kā arī raksturoti mācību materiāli. Ceturtajā nodaļā izklāstīta Jāņa Klīdzēja personībai un daiļradei veltīto vērtīborientējošo stundu norise. Piektajā nodaļā tiek apkopoti un izvērtēti sadarbības rezultāti. Kā galveno sasniegumu var vērtēt skolēnos radīto izpratni par J.Klīdzēja personībā un daiļradē atspoguļotajām vērtībām un morāles apziņu. Galvenais secinājums – apgūstot J.Klīdzēja daiļradi un raksturojot viņu kā dziļu personību, ir iespējams panākt pusaudžu dziļāku izpratni par vērtībām un bagātināt viņu morāles apziņu.en_US
dc.description.abstractThe theme of the Master Work – Value – oriented cooperation in the 11th grade lessons of acquisition of Janis Klidzejs’ personality and works. The central problem – how to activate the values expressed in Janis Klidzejs’ works in the 11th grade in order to promote the understanding of morality in teenagers. The objective of the Master Work – to examine the influence of the values expressed in Janis Klidzejs’ works upon the teenagers’ perception of basic values and their importance, in order to elaborate an effective variant of studies methodical system, which would facilitate the potential of 11th grade students to perceive the value-orientated aspect in Janis Klidzejs’ personality and writings. Hypothesis – if varied study methods and various forms of work organization are used during literature lesson, then activation of values during the process of acquiring Janis Klidzejs’ works proceeds successfully. The Master Works consists of introduction and four chapters. In Chapter I the topicality of the values nowadays is examined. In Chapter II an insight in the author’s biography and writings in the light of value-orientation is given. Chapter III describes the respective age phase and gives students collective characterization as well as describes selection of study contents, planning, test concept as well as the study materials. In Chapter IV the process of the value-orientating lessons, dedicated to Janis Klidzejs’ personality and works, is described. The understanding of values and sense of morality reflected in J. Klidzejs’ personality and works, which is created in students, can be valued as the main achievement. The main conclusion – it is possible to achieve in teenagers a deeper understanding of values and enrich their sense of morality, acquiring J. Klidzejs’ writings and characterizing him as deep personality.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleVērtīborientējoša sadarbība Jāņa Klīdzēja personības un daiļrades apguves stundās 11.klasē.en_US
dc.title.alternativeValue oriented cooperation in the 11th Grade lessons of acquisition of Janis Klidzejs personality and works.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record