Show simple item record

dc.contributor.advisorKalniņa, Sandraen_US
dc.contributor.authorLokmane-Šabovica, Ivetaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:01Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:01Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other26723en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11249
dc.description.abstractŠodien Latvijā tiek organizēti profesionālās izglītības semināri un citi izglītojoši pasākumi, kas pievēršas un analizē skolēnu nevēlēšanos piedalīties lasīšanas aktivitātēs skolā. Šī nevēlēšanās ir balstīta uz teksta izpratnes grūtībām, vienveidīgu pieeju, veidiem, kā teksti tiek piedāvāti un lasītizpratnes uzdevumu izvēli. Pasīva piedalīšanās lasīšanas aktivitātēs ietekmē skolēnu iztēli un prāta attīstību. Diplomdarbs tika rakstīts, lai noskaidrotu veidus, kā attīstīt skolēnu paredzēšanas prasmes, izmantojot autentiskos tekstus. Atsevišķa gadījuma metode tika veikta Jelgavas Valsts ģimnāzijā. Pētījums tika veikts divus mēnešus diplomdarba autores prakses laikā pamatskolā 2008. gadā. Pētījumā piedalījās 26 astotās klases skolēni, vecumā no 14-15 gadiem. Datu vākšanas metode ir anketa. Anketas mērķis ir noskaidrot skolēnu nostāju par autentisko tekstu lasīšanu angļu valodā svešvalodu stundu laikā, kā arī viņu domas par paredzēšanas prasmju attīstīšanu lasīšanas procesa laikā. Atsevišķās gadījuma metodes rezultāti rāda to, ka lielākā daļa skolēni uzskata lasīšanu par noderīgu un aizraujošu aktivitāti. Autentisko tekstu lasīšana angļu valodas stundās piedāvā plašas iespējas iepazīties ar dažādu autoru darbiem un uzskatiem. Plašā literatūras izvēle sniedz iespēju izvēlēties lasīšanas materiālu, balsoties uz skolēnu zināšanu līmeni un interesēm. Pētījuma rezultāti rāda, ka skolēni gūst prieku no radošām aktivitātēm. Izmēģinot jaunus teksta izpratnes un paredzēšanas veidus, skolēni jutās motivēti un ieinteresēti. Pēc visām lasīšanas aktivitātēm skolēnu paredzēšanas prasmes uzlabojās. Apkopojot visus rezultātus, diplomdarba autore konstatē, ka skolotājiem jāatrod pareizās pieejas, lai motivētu skolēnus. Pārdomātas, strukturētas un radošas aktivitātes pamudina skolēnus piedalīties stundā. Paredzēšanas spēju pilnveidošanās ļauj skolēniem izdalīt teksta galveno domu. Iztēle un rūpīga izmeklētā teksta analīze uzlabo skolēnu loģisko domāšanu. Labi attīstītas paredzēšanas prasmes ļauj skolēniem justies droši un sniegt argumentus, balstoties uz konkrētu, apgūtu tekstu.en_US
dc.description.abstractToday in Latvia there are many professional educational seminars and other activities organized that focus on and analayse students’ unwillingness to take part in the reading activities at school. This disinclination is based on difficulties to comprehend texts, a uniform approach to the way how the texts are presented, and the choice of reading comprehension exercises. Passive participation in the reading activities influences students’ imagination and mental development. The Diploma Paper was written in order to find out the ways how to develop students’ predicting skills using authentic texts. The case study was carried out in Jelgava’s State Gymnasium. The research was done for two months during the author’s teaching practice in primary school in 2008. The study involved 26 students of grade 8, age 14-15 who took part in it. The method of data collection is a questionnaire. The aim of the questionnaire is to find out students’ attitude towards authentic text reading in English during the foreign language classes, as well as their thoughts about the development of predicting skills during the reading process. The results of the case study show that the greatest part of students consider reading as a useful and fascinating activity. Reading of authentic texts during the English language classes offers wide possibilities to get acquainted with works by several authors and various points of view. Wide choice of literature gives an opportunity to choose the reading material focusing on students’ knowledge level and interests. The results of research show that students enjoy creative activities. Trying out new ways of text comprehension and prediction, students felt motivated and interested. After all reading activities students’ predicting skills improved. By summarizing the results, the author of the Diploma Paper establishes that in order to motivate students the teacher has to find the right approaches. Purposeful, structured and creative reading activities encourage students to participate in the lesson. The development of predicting skills allows students getting the main message from the text. Imagination and careful analysis of selected texts improve students’ logical thinking. Well developed predicting skills allow students to feel sure and give argument based on a particular text.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleAutentiskie teksti skolēnu paredzēšanas prasmju attīstīšanai angļu valodas stundās pamatskolāen_US
dc.title.alternativeAuthentic Texts for Developing Students’ Predicting Skills in English Language Classes in Primary Schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record