Muzikālās izglītības attīstība Alūksnes mūzikas skolas klavierspēles nodaļā (1945 – 2008)
Autor
Grosa, Aiva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Datum
2009Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbs “Muzikālās izglītības attīstība Alūksnes mūzikas skolas klavierspēles nodaļā (1945 – 2008)” tika izstrādāts ar mērķi izpētīt Alūksnes mūzikas skolas klavierspēles nodaļas vēsturisko attīstības gaitu, ieguldījumu bērnu muzikālajā izglītībā, tālāko perspektīvu un pierādīt mūzikas skolas nozīmi bērnu vispārējā attīstībā, kā arī kultūras dzīves veicināšanā pilsētā un rajonā un ieguldījumu profesionālās ievirzes izglītības popularizēšanā.
Pētījumā tika izmantota teorētiskās literatūras analīze, dokumentu analīze, tika veiktas intervijas un anketēšana klavierspēles nodaļas audzēkņiem, pedagogiem, vecākiem, absolventiem.
Pētījums pierādīja, ka Alūksnes mūzikas skola, darbojoties 63 gadus, ir devusi lielu ieguldījumu bērnu muzikālajā izglītībā un ir pilsētas un rajona kultūras dzīves pamats.
Atslēgvārdi: muzikālā izglītība, klavierspēles nodaļa, mūzikas skola, mūzika. The aim of the bachelor`s work „The development of musical education in the piano playing class of Alūksne Music school (1945 – 2008)” is to investigate the historical development of Alūksne Music school and to evaluate the role of the piano playing class in children`s musical education as a part of general education.
To reach the aim the author has analysed the role of Alūksne Music school in the local development of culture and education and in school leavers` professional career.
The author has used different methods of investigation – she has analysed different pedagogical theories and documents, several questionnaires and interviews have been organised.
The aim of the bachelor`s work has been reached and it has shown the great importance of Alūksne Music school in the field of musical education and organising of culture life in region for 63 years.
There are several parts in the bachelor`s work – introduction, three parts and conclusions. The author has added the list of used literature and sources and 17 supplements.
The bachelor`s work consists of 87 pages. The author has used 49 sources of literature.
The key words: musical education, the piano playing class, music school, music.