Sociālo prasmju attīstība vizuālās mākslas pulciņā sākumskolā
Author
Janovska, Marita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā aprakstīts pētījums par sociālo prasmju attīstību vizuālās mākslas pulciņā sākumskolā.
Pētījuma mērķis: izpētīt sociālo prasmju attīstību vizuālās mākslas pulciņā nodarbībās sākumskolā.
Darbs sastāv no ievada, piecām nodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras un avotu saraksta ar 82 vienībām un 7 pielikumiem.
Darba apjoms: 79 lappuses.
Pirmajā nodaļā teorētiski analizētas sociālās prasmes.
Otrajā nodaļā dota vizuālās mākslas pulciņu teorētiskā analīze.
Trešajā nodaļā aprakstīts sākumskolas skolēnu vecumposmu raksturojums.
Ceturtajā nodaļā analizēta sociālo prasmju attīstības veicināšanas mūsdienu pieredze vizuālās mākslas pulciņā sākumskolā.
Piektajā nodaļā aprakstīta sociālo prasmju attīstības veicināšanas eksperimentālā pārbaude vizuālās mākslas pulciņā sākumskolā.
Pētījuma laikā apstiprinājās hipotēze:
Sociālo prasmju attīstība vizuālās mākslas pulciņā sākumskolā tiek veicināta,
-ja notiek mākslas darbu, savu darbu ideju izskaidrošana;
-ja skolēns ir iesaistīts pulciņā kopīgas darbības plānošanā;
-ja vizuālās mākslas darbu kompozīcijas tiek veidotas grupā. Master’s work includes the research of the development of social skills in the hobby group of visual arts in the primary school.
The purpose of the research: to explore the development of social skills in the hobby group of visual arts in the primary school.
The work consists of the introduction, five chapters, the conclusion, the list of the used literature and other sources with 82 units and 7 additions.
The size of the work: 79 pages.
The first chapter is the theoretical analysis of the social skills.
The second chapter gives the theoretical analysis of the visual arts hobby groups.
The description of the primary school student’s age groups is given in the third chapter.
The fourth chapter includes the analysis of the nowadays experience in promotion of the development of the social skills in the hobby group of visual arts in the primary school.
In the fifth chapter the experimental testing of promotion of the development of the social skills in the hobby group of the visual arts in the primary school is described.
During the research the following hypothesis was vindicated:
The development of the social skills in the hobby group of the visual arts in the primary school is promoted:
- if the artworks and own works’ ideas are explained;
- if a students in the hobby group is implicated in the planning of the common activity;
-if the designs of the artworks are formed in a group.