Stāstītprasmes veicināšana pirmsskolas vecuma bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
Author
Cupere, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Savā maģistra darbā autore pētīja stastītprasmes attīstīšanu un tas attīstīšanas veicināšanas iespējas pirmsskolas vecuma bērniem ar valodas sistēmas nepietiekāmu attīstību jeb VSNA III runas attīstības līmeni: prasmi veidot atstāstus, aprakstošus stāstus, stāstījumus pēc sižetu sēriju attēliem vai sižetu attēliem. Darbā ar bērniem tika izmantoti uzdevumi stāstījumu veidošanai ar radošas darbības elementiem un stāstījumu veidošana, balstoties uz bērna pieredzi.
Ievadā tika pamatota problēmas aktualitāte un pētījuma tēmas izvēle, kā arī izsklāstīts pētījuma priekšmets, mērķis, hipotēze, uzdevumi un metodes.
Pirmajā daļā tika apskatīta pētijuma teoretiska puse: ir aprakstīta bērna fiziskā attīstība, saskarsmes attīstība, bērna ar VSNA pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, kā arī koriģējoši attīstošās darbības metodoloģiskais aspekts.
Otrajā daļā ir empīriskā pētījuma apkopojums, uz kura pamata tika dotas rekomendācijas pirmsskolas skolotājiem un bērnu vecākiem, kā attīstīt bērna stāstītprasmi ikdienas sadarbībā ar viņu. The author of this Master Paper studied the development of narrative skills and their development opportunities for preschool children with insufficient language development VSNA III level of development of speech: ability to retell, descriptive stories, stories using a series of images of a scene or story images. During the work with children tasks for making a story with creative action elements and story – building tasks based on the child’s experience were used.
In introduction the topicality of the problem and the choise of the theme were stated, as well as subject of the research, aim, hypothesis,objectives and methods.
In the first part the theoretical part of the research was examined: described the child’s physical development, communication development, the child’s with VSNA pedagogical and psychological description, as well as methodological aspect of corrective – developing action.
In the second part is the summary of empirical research, according to which the recommendations how to develop child’s narrative skills in daily cooperation with him are given to preschool teachers and parents.