11. klases skolēnu lietišķās saziņas prasmes attīstīšana latviešu valodas stundās
Autor
Kostina, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vulāne, Anna
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarbā 11. klases skolēnu lietišķās saziņas prasmes attīstīšana latviešu valodas stundās izvirzīts mērķis pārbaudīt izstrādātā lingvodidaktiskā materiāla piemērotību 11. klases skolēnu lietišķās saziņas prasmju attīstīšanai latviešu valodas stundās.
Pedagoģiskie vērojumi un skolotāju pieredze liecina, ka mūsdienās skolēnu prasme veidot korektu lietišķo saziņu, izmantojot atbilstošus valodas līdzekļus un ievērojot lietišķās saziņas kultūru un runas etiķeti, nav pietiekami attīstīta, tāpēc mācību procesā jāpievērš lielāka uzmanība attiecīgo prasmju pilnveidošanai.
Diplomdarba četrās nodaļās piedāvāts ieskats teorētiskajās atziņās, kas aktuālas un būtiskas pētāmās problēmas aspektā, pamatota didaktiskā materiāla atlase, izstrāde un aprobācija, raksturota pedagoģiskā izmēģinājumdarbība un analizēti iegūtie rezultāti.
Pētījums var būt noderīgs latviešu valodas skolotājiem, studentiem un citiem interesentiem.
Diplomdarba apjoms – 70 lpp. The target of the diploma work Improving Business Communication Skills in the Latvian Language Lessons in Form 11 is to develop and to approbate didactic material for developing formal communication skills of 11th grade students during Latvian language lessons.
Pedagogic observations and experience of teachers show that student skills to determine formal communication situation, to establish formal communication according to formal communication basic requirements, using appropriate language receipt and to observe culture and etiquette of formal communication behaviour to reach communicative intention are not developed sufficiently.
Insight into the theoretical cognitions, which are essential in the aspect of the viewed problem, the choice, the development, the approbation and the motivation of the didactic material as well as pedagogical action and the analysis of the results, is given in the four sections of the diploma work.
The diploma work consists of 70 pages.