Sadarbības prasmju veicināšana 14-15 gadus vecām pusaudzēm deju nodarbībās interešu izglītības iestādē
Author
Veselova, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Upmale, Anda
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Daces Veselovas pētījumā tika analizēts sadarbības prasmju veicināšana 14 – 15 gadus vecām pusaudzēm deju nodarbībās interešu izglītības iestādē.
Pētījuma teorētiskajā daļā, pamatojoties uz R. Andersones, A. Šponas, A. Baldiņa, I. Žoglas, A. Vorobjova, V. Šibajeva un citu autoru atziņām, tika analizēts sadarbības jēdziena izpratne, sadarbības prasmes, pusaudžu vecumposmu īpatnības un interaktīvās deju nodarbības. Kā arī tiek apzinātas mācību metodes, kas veicina sadarbības prasmes.
Pētījuma empīriskajā daļā tika izveidotas 10 deju nodarbības ar interaktīviem uzdevumiem sadarbības prasmju veicināšanai. Tika analizētas pusaudžu sadarbības prasmes pirms un pēc nodarbībām.
Pētījumā izmantotas pētījuma metodes – teorijas analīze, anketaptauja, novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Tika izanalizēti un statistiski pārbaudīti iegūtie dati. In Dace Veselova bachelor’s work there was analyzed cooperation skill promotion of 14 – 15 year old adolescents in dance activities at the interest education institution.
In research theoretical part based on such authors as R. Andersone, A. Špona, A. Baldiņš, I. Žogla, A. Vorobjovs, V. Šibajevs and others, there was analyzed understanding the concept of cooperation, collaboration skills, the adolescents specific qualities and interactive dance activities. As well as deliberate teaching methods that promotes cooperation skills.
In the practical part of the study there were created 10 dance activities with interactive challenges to promote cooperation skills. There were analyzed cooperation skills of adolescents before and after activities.
The survey methods study used are theoretical analysis of literature, questionnaire, observation and experimental teaching activities. The findings were analyzed and statistically examined.