Krāsu zinību apguve dizaina speciālistu sagatavošanas procesā profesionālās izglītības skolā
Author
Miške, Ņina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Ausma
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā tiek izpētīta un analizēta krāsu zinību apguve apģērbu dizaina speciālistu sagatavošanas procesā Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikumā pedagoģiskās izmēģinājumdarbības rezultātā.
Darba mērķis ir izpētīt, kā iegūtās krāsu zinības un izveidotā radošo uzdevumu kopa veicina audzēkņu radošuma un praktisko iemaņu attīstību.
Diplomdarba teorētiskajā daļā veikta metodiskās literatūras izpēte un jauniešu vecumposma psiholoģiskais raksturojums.
Diplomdarba praktiskajā daļā tiek apskatīta izveidotā radošo uzdevumu kopa un tās realizācija mācību procesa ietvaros Rīgas tūrisma un radošās industrijas tehnikumā. Veikts pedagoģiskās izmēģinājumdarbības rezultātu izvērtējums.
Iegūtie darba rezultāti apkopoti un izanalizēti diplomdarba noslēgumā.
Pielikumā pievienoti ilustratīvie materiāli par krāsu zinībām, tabulas ar uzdevumu kopu un audzēkņu radošie darbi. This dissertation explores and analyses the learning of colour knowledge in the process of preparation of clothing design professionals in Riga Tourism and Creative Industries Technical College trough use of pedagogical trials.
The aim of this study is to look into the effect of the obtained colour knowledge and a pre-designed creative task set on the development of the students' skills and creativity.
In the practical part of the dissertation a pre-designed creative task set and its use in the learning process in Riga Tourism and Creative Industries Technical College is examined. An evaluation of results gained through pedagogical trials is conducted.
It is found that the pre-designed creative task set contributes to students' understanding of colour relations, helps in developing a sense of colour, and builds creativity and practical skills.
The achieved results are summarized and analyzed in the conclusion of the study.