Show simple item record

dc.contributor.advisorPirsko, Lauraen_US
dc.contributor.authorUkstiņa, Aigaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:32Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:32Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other39308en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11461
dc.description.abstractŠajā pētījumā piedalījās 60 pirmsskolas vecuma bērnu mātes no, kurām 30 piedalījās vecāku apmācības programmā „Bērnu emocionālā audzināšana” un 30 mātes bija kontroles grupā. Veikti „Zināšanu par bērna attīstību” pirmskolas versijas (KIDI – P, MacPhee, 1981, Latvijā adaptējusi, Ukstiņa, 2011) un „Izjustā sociālā atbalsta” (MSPSS, Zimet, Dahlem, Zimet, & Farley,1988, Latvijā adaptējušas - Voitkāne, Miezīte, & Raščevska, 2004) aptauju pirms un pēc mērījumi abām grupām. Iegūtie rezultāti parādīja, ka statistiski nozīmīgi ir pieaugušas zināšanas mātēm apmācības programmas laikā, ko galvenokārt ir ietekmējusi mātes iegūtā pārliecība par savām zināšanām. Tika secināts, ka pastāv nozīmīgas sakarības zināšanu precizitātē un māšu izjustajā atbalstā no ģimenes un nozīmīgiem citiem cilvēkiem. Atslēgas vārdi: māte, zināšanas, bērna audzināšana, bērna attīstība, izjustais sociālais atbalstsen_US
dc.description.abstractThis study is based on a sample of 60 preschooler mothers. 30 of selected mothers participated in the parent training program "BEA" while other 30 served as a control group. Both groups were tested by employing surveys „Knowledge of child development” preschool version inventory (KIDI –P, MacPhee, 1981, in Latvia adapted by Ukstiņa, 2011) and „The multidimensional Scales of Perceived Social Support”(MSPSS, Zimet, Dahlem, Zimet,& Farley, 1988, in Latvia adapted by Voitkāne Miezīte, & Raščevska, 2004). All mothers were surveyed before and after the training programme. The evidence of this research shows a statistically significant increase in knowledge among the mothers that participated in the training programme. This was mainly a result of increased confidence about their knowledge. At the same time, itit was concluded that there exist statistically significant corelation between knowledge accuracy and perceived support from family and other important people.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleMātes zināšanu par bērna attīstību, audzināšanu un izjustā sociālā atbalsta izmaiņas pēc piedalīšanās vecāku apmācības programmā „Bērnu emocionālā audzināšana”en_US
dc.title.alternativeMother knowledge about child development, parenting and perceveid social support after participation in parent training program „Encouraging Children’s Healthy Emotional Development”en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record