Ētiski estētisko vērtību aktualizācijas iespējas tautasdziesmu apguvē literatūras stundās 8.klasē.
Author
Ķevica, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Valdmanis, Jānis
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba temats – „Ētiski estētisko vērtību aktualizācijas iespējas tautasdziesmu apguvē literatūras stundās 8.klasē.”
Diplomdarba mērķis - izpētīt un izstrādāt metodisko sistēmu ētiski estētisko vērtību aktualizācijas iespējām tautasdziesmu apguvē literatūras stundās 8.klasē – īstenots darba četrās nodaļās. 1.nodaļā pamatots vērtīborientējošas sadarbības nozīmīgums mūsdienu mācību kontekstā, kā arī akcentētas tautasdziesmās aktualizētās ētiski estētiskās vērtības. 2.nodaļā aprakstīta metodiskās sistēmas izstrāde un gatavošanās mācību stundām. 3.nodaļā aprakstīta skolēnu un skolotāja vērtīborientējošā sadarbība. 4.nodaļā analizēta un vērtēta vērtīborientētās sadarbības norise. Diplomdarbam pievienoti 4 pielikumi.
Lai šo mērķi īstenotu, tika veikti šādi uzdevumi:
1)izpētīti mācību procesa reglamentējošie dokumenti;
2)studēta teorētiskā literatūra;
3)izpētītas 8.klases skolēnu vecumposma pedagoģiski psiholoģiskās īpatnības;
4)izpētīta konkrētā klase;
5) izstrādāts metodiskās sistēmas variants literatūras stundām pamatskolā un aprobēts praksē;
6) izvērtēti skolotāja un skolēna sadarbības rezultāti.
Tika izmantotas šādas pētījuma metodes: teorētiskās literatūras studijas, anketēšana, pedagoģiskā novērošana, mācību izmēģinājumi, pedagoģiskās pieredzes apkopošana, sadarbības rezultātu analīze un izvērtējums.
Pētījuma bāze un laiks - Kandavas K. Mīlenbaha vidusskola 2007./ 2008.m.g. 1.semestris.
Nozīmīgākais secinājums - ētiski estētisko vērtību nozīmi cilvēka dzīvē ir iespējams aktualizēt vērtīborientētā mācību procesā, iepazīstot tautasdziesmās apliecinātās vērtības. The theme of diploma work is – „Possibilities of actualization of ethically aesthetical values in acquiring folksongs at Literature lessons in class 8”.
The aim of diploma work – explored and formulated methodical system ethical esthetic value updating facilities in literature lessons for 8.grade for folksongs acquirement – is carry out in work four branches. In 1.branch informed value orientation cooperation significance in now day’s scholastic context, as well as accentuate folk songs update in ethical esthetic values. In 2.branch are described the formulation of methodical system and preparation for scholastic lessons. In 3.branch are described cooperation between pupil and teacher in value orientation. In 4.branch are analyzed and judged value orientation cooperation process. In diploma work are enclosed 4 enclosures.
With the design realize this target where performed as fallows assignments:
1)where explored regulation documents for scholastic process;
2)where studied theoretical literature;
3)where explored the old aged stage pedagogical psychological peculiarities for 8.grade pupil;
4)investigate particular class;
5)where formulated the variants for methodical systems in literature lessons for primary school and approbated in practice.
6)where appraised the cooperation results between teacher and pupil.
Where used as fallows researching methods: theoretical literature studies, mediatizes, pedagogical observation, scholastic tests, summarizing of pedagogical experiences, analyze and evaluation of cooperation results.
The research base and tie – Kandavas K. Milenbaha secondary School 2007./2008.s.y. 1.semester.
More important conclusion – in human life ethical esthetic value importance is prospective update in values orientation scholastic process, reclaiming a testify valuables for folk songs.