Daudzveidīgi sadarbības veidi Rūdolfa Blaumaņa meistarnoveļu apguvē 10. klasē
Author
Ramka, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Daudzveidīgi sadarbības veidi Rūdolfa Blaumaņa meistarnoveļu apguvē 10. klasē” mērķis ir izzināt dažādus sadarbības veidus, lai veiksmīgi apgūtu Rūdolfa Blaumaņa meistarnoveles; izstrādāt vienu no metodiskās sistēmas variantiem un pārbaudīt to praksē.
Diplomdarbs sastāv no piecām nodaļām:
1.Ieskats Rūdolfa personībā un daiļradē.
2.Daudzveidīgi sadarbības veidi literatūras mācību kontekstā.
3.Skolotāja sagatavošanās darbam klasē.
4.Rūdolfa Blaumaņa meistarnovelēm veltīto stundu norise.
5.Skolotāja un skolēnu sadarbības rezultātu izvērtējums un analīze.
Diplomdarba pirmajā nodaļā izzināta un studēta zinātniskā literatūra par Rūdolfu Blaumani un viņa daiļradi, otrajā nodaļā analizēta literatūra par dažādām sadarbības veidiem un iespējām, kurus var izmantot literatūras stundās, lai virzītu skolēnus mākslinieciskās izziņas darbībā, veicinātu skolēnu vērtību orientētu sadarbību, uzlabotu skolēnu motivāciju literatūras stundu apguvē un veicinātu skolēnu domāšanas The aim of this research “Diverse Interactions to Study Rudolfs Blaumanis Short Stories in Form 10” is to explore different ways of interaction in order to successfully acquire short stories of Rudolfs Blaumanis in the same time developing and checking on the practice one variety of the methodical system.
The diploma paper consists of five chapters:
1.Insight of Rūdolfs Blaumanis personality and works;
2.Different ways of collaboration teaching literature;
3.Teacher`s preparation for work in class;
4.Class observation studying Rūdolfs Blaumanis master novels;
5.Analysis and results of collaboration between the teacher and students.
The first chapter contains information and research about Rūdolfs Blaumanis, his personality and works. The second chapter contains an analysis of different literature in order to find out the ways of collaboration and use them in class, promoting students’ artistic, cognitive abilities and their collaboration. Moreover, the research in the