• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pedagoģiskā procesa organizēšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-40217-Nagla_Iveta_in07034.pdf (1.171Mb)
Author
Nagla, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaņepēja, Ruta Ināra
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba temats ir „Pedagoģiskā procesa organizēšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē”. Pētījuma mērķis ir atrast jaunu pirmsskolas pedagoģiskā procesa modeli un izstrādāt ieteikumus darba organizācijai Rīgas pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādēs. Maģistra darbā analizēts pedagoģiskais process no teorētiskā aspekta un pirmsskolas pedagoģiskā procesa organizācijas pamatnostādnes, sniegts ieskats pirmsskolas izglītības sistēmas attīstībā Latvijā no pirmsākumiem līdz padomju laikam, kā arī piedāvāts risinājums jauna darba organizācijas modeļa ieviešanā pirmsskolas pedagoģiskā procesa nodrošināšanā. Analizēti pētījumā iegūtie rezultāti un sagatavoti ieteikumi ieviešot jaunu darba organizācijas modeli pedagoģiskajā procesā.
 
Master's thesis topic is „Pedagogical process organisation forms opportunities in the pre-school”. The research is based on the analysis of the scientific literature and practical experience, to find a new pre-school educational process model and to make recommendations for the Riga municipal pre-schools. The aim was achieved by using the theoretical methods such as literature, laws and regulations analysis, empirical methods such as questionnaires, observation of pedagogical process and discussions, and the statistical methods such as statistical data analysis and quantitative content analysis. Master's thesis analyzes the pedagogical process from a theoretical point of view and guidelines for the pedagogical process organization in the pre-school’s groups, presents a snapshot of early childhood education in the development from the first Latvian state till the Soviet period, as well as offers the solutions for another kind of pedagogical process organization form in pre-schools.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11491
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV