Show simple item record

dc.contributor.advisorAuziņa, Anitaen_US
dc.contributor.authorKļaviņa, Zandaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:36Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:36Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other40373en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11499
dc.description.abstractKāpēc tas ir tik aktuāli mācīt bērniem domāt kritiski? Iemesls tam ir vēlme pilnveidot skolēnu domāšanas prasmes, tādā veidā labāk sagatavojot viņus dzīvei. Mācot skolēniem domāt kritiski, tiek sagaidīts, ka viņi kļūs zinoši un kontrolēs savu domāšanas procesu ar mērķi, lai domātu efektīgāk un pieņemtu paši savus lēmumus. Pētījums tika veikts Valmieras Pārgaujas ģimnāzijā 11. klasē piecu nedēļu garumā, februāra un marta mēnešos, 2008 gadā. Datu vākšanas metodes bija: analizēt un pētīt literatūru par kritisko domāšanu un diskusiju; divas anketas skolēniem, lai noskaidrotu viņu viedokli par diskusiju kā mācīšanas metodi, kura attīstīta kritisko domāšanu; intervija angļu valodas skolotājai, lai noskaidrotu skolēnu iepriekšējo pieredzi lietojot diskusiju angļu valodas stundās; novērošana, izmantojot pārbaudes punktu veidlapas, lai salīdzinātu diskusijas aktivitāšu rezultātus. Tika secināts, ka skolēni attīstīja domāšanas prasmes ar diskusiju aktivitāšu palīdzību. Skolēni daudz analītiskāk spēja salīdzināt un izvērtēt dažādus jautājumus saistībā ar pusaudžu problēmām, draudzību un attiecībām starp skolotājiem un skolēniem. Turklāt, skolēni sevi spēja pierādīt kā iecietīgus pret atšķirīgo, izrādot lielu interesi kultūras apzināšanā. Skolēni atzina diskusiju aktivitātes mācību procesā kā noderīgas, jo deva iespēju risināt dažādas problēmu situācijas. Vēl jo vairāk, diskusiju aktivitātēm beidzoties, skolēni iemācījās daudz uzmanīgāk ieklausīties savos klasesbiedros un izteica vēlēšanos turpināt izmantot diskusiju aktivitātes mācīšanas procesā.en_US
dc.description.abstractWhy it is so topically to teach students think critically? The reason for this is desire to improve students thinking skills and thus better to prepare them for life. While teaching critical thinking students are expected to become aware and control their own thinking process in order to think more effectively and to make their own decisions. The research was carried out at Valmieras Pārgaujas Gymnasium, in Form 11 for five weeks in February and March, year 2008. The methods of data collection were: analyze and study literature on critical thinking and discussion; two questionnaires to find out students opinion about discussion as learning form in order to develop critical thinking; an interview for English teacher to find out students previous experience using discussion in English lessons; observation with a help of checklists in order to compare discussion activities results. It was found out that students developed their thinking skills with a help of discussion activities. Students more analytically were able to compare and evaluate different issues connected with teenage problems, friendship, relationships among teachers and students. In addition, students proved themselves as sympathetic to the differences showing wide interest in culture awareness. As students admitted themselves, they found discussion activities useful in learning process as they had a chance to solve different problems. Moreover, after discussion activities students learned to listen in their classmates more attentively and expressed willingness to continue to use discussion activities in their learning process.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleDebates skolēnu kritiskās domāšanas prasmju attīstībai vidusskolā angļu valodas stundāen_US
dc.title.alternativeDebates for Developing Students’ Critical Thinking Skills in Secondary School English Lessonen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record