Apskats par maskām un maskošanās tradīcijām Latvijā un Eiropā un masku veidošana vizuālās mākslas stundās 5.klasēm
Автор
Grēniņa, Nora
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ķenga, Otto
Дата
2014Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba tēma – „Apskats par maskām un maskošanās tradīcijām Latvijā un Eiropā un masku veidošana vizuālās mākslas stundās 5.klasēm”.
Diplomdarba autore vēlas pilnveidot skolēnu zināšanas par maskām un maskošanās tradīciju formām, kā arī rosināt skolēnus radošai darbībai vizuālajā mākslā. Tāpat darba mērķis ir pētīt maskas un maskošanās tradīcijas, masku iespaidu uz nēsātāju, stiprināt latvisko identitāti un izveidot mācību uzdevumu kopu, kuras izmantošana praksē sekmēs masku apguves iespējas vizuālās mākslas nodarbībās 5. klasē.
Diplomdarba autore ir izpētījusi masku izmantošanu, tradīcijas, raksturīgākos simbolus, tēlus, mītus, kā arī masku darbu attēlus, literatūru un sarunas ar cilvēkiem, kuri ir piedalījušies masku gājienos.
Mācību uzdevumu kopu autore realizējusi praksē un pierādījusi, ka pētot, analizējot un izstrādājot radošus darbus, skolēni ir iepazinuši maskas funkcijas. The theme of the Bachelor paper is „The theme of Masks in Europe and Latvia in the visual art lessons of fifth year school pupils”. The author of the paper aims to enhance pupils’ understanding of masks and mask-making traditions in Latvia and Europe. Another objective of the paper is to encourage creativity in the visual arts through the exploration of mask-making and its traditions, thus strengthening the Latvian identity and researching how masks influence the wearer. A set of learning objectives has been created, that will help school teachers in the practical application of masking theory in fifth year visual art lessons.
The author has investigated the use of masks and the traditions, characteristic symbols, images and myths of mask-making, and has researched the literature.
The author has put the set of objectives into practice and proved that applying this research and analysis, and developing creative activities, helps pupils to understand the different functions of masks.