Efektīva skolas vadība izglītības kvalitātei
Author
Obodova, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Izpētot un analizējot pedagoģiskajā un psiholoģiskajā literatūrā Efektīvas skolu vadību izglītības kvalitātei tika izstrādāti kritēriji Skolu Efektīvākai vadībai.
Pētījuma objekts: izglītības kvalitāte pedagoģiskajā procesā.
Pētījuma priekšmets: efektīva skolas vadība.
Darba mērķis: Izpētīt efektīvas skolas vadību izglītības kvalitātes nodrošināšanai.
Pētījuma jautājums: kā izpaužas skolu vadības efektivitāte izglītības kvalitātes nodrošināšanai skolā.
Uzdevumi:
1. Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par skolas vadību, efektivitāti, izglītības kvalitāti skolā;
2. Analizēt pedagoģisko pieredzi skolu efektīvā vadībā, kas nodrošina izglītības kvalitāti;
3. Izstrādāt ieteikumus efektīvai skolas vadībai, kas nodrošina izglītības kvalitāti.
Pētījumu metodes: literatūras analīze, normatīvo dokumentu analīze un intervijas.
Pēc kritēriju izvirzīšanas un analizētas 7 skolas (14 akreditācijas ziņojumi) un 14 pašvērtējumu ziņojumi (katrai skolai 2 pašvērtējuma ziņojumi). 7 skolu (akreditāciju un 14 pašvērtējumutika iegūti šādi secinājumi, ka galvenie darbības raksturlielumi saistīti ar mācību saturu, mācību procesa organizāciju, skolēnu izaugsmi un sasniegumiem, skolas kultūru, psiholoģisko vidi un savstarpējām attiecībām, atbalstu skolēnu personības attīstībā, skolas fizisko vidi un pieejamajiem resursiem, skolotāju kvalifikāciju un tālākizglītību un vadības darbu kā noteicošo faktoru visas skolas darbības plānošanā, organizēšanā un novērtēšanā. Skolu darbība rekomendāciju ieviešanā liecina, ka tās ir ieinteresētas rekomendāciju īstenošanā un līdz ar to savas darbības kvalitātes pilnveidošanā. Research and analysis of the educational and psychological literature of effective school leadership education quality criteria have been developed to more effective management of schools.
The object of research: the quality of education in the pedagogical process.
Research: effective school leadership.
The aim of the Explore effective school management to ensure the quality of education.
The research question: How do school administrators effectiveness of education to ensure the quality of the school.
Tasks: First analyze the educational and psychological literature on school leadership, efficiency, quality of education at school; 2nd Analyze school teaching experience in the efficient management to ensure the quality of education. Third Develop recommendations for the effective management of schools that provide quality education.
Research methods: analysis of literature, analysis of regulatory documents and interviews.
After the nomination criteria and analyzed 7 schools (14 accreditation reports) and 14 self-assessment reports (2 per school self-evaluation reports). 7 schools (14 accreditation and obtained the following conclusions , the main operating parameters related to the curriculum , with teaching , student growth and achievement, school culture , physical environment and the relationship between support for students' personal development , school physical environment and resources available, teacher qualifications and continuing education and management activities as a key factor in all school activities in the planning, organization and evaluation. implementation of the recommendations of school activity indicates that they are interested in the implementation of the recommendations and to the improvement of the quality of its operations .