• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kārļa Skalbes personības un pasaku apguve literatūras mācību stundās 11. klasē

Thumbnail
View/Open
299-42374-Laura_Rutke_lr10052.pdf (6.950Mb)
Author
Rutke, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba „Kārļa Skalbes personības un pasaku apguve literatūras mācību stundās 11. klasē” mērķis ir izstrādāt metodiskās sistēmas variantu Kārļa Skalbes personības un literāro pasaku apguvei vispārējās vidējās izglītības mācību iestādē 11. klasē, kā arī veicināt vispārcilvēcisko vērtību nozīmes aktualizāciju literatūras mācību stundās. Darba saturu veido ievads, piecas nodaļas ar apakšnodaļām, secinājumi un pielikumi. Mācību materiālu efektivitāte pārbaudīta pedagoģiskā izmēģinājuma laikā. Diplomdarbs iesakāms gan studentiem, gan vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotājiem un citiem interesentiem.
 
The objective of the diploma’s paper “The Mastering of Karlis Skalbe’s Personality and Fairy-tales in the Literature Lessons in the 11th Form” is to develop a methodological system version for the mastering of Karlis Skalbe’s personality and literary fairy-tales in the 11th form of the general secondary educational institution, as well as to promote the actualization of the importance of the general human values in the literature lessons. The content of the work consists of the introduction, five chapters with the subchapters, conclusions and annexes. The efficiency of the learning materials has been verified during the pedagogical experiment. The diploma’s paper is recommended for both the students and the teachers of the Latvian language and literature in the secondary school, as well as for other people who are interested in this topic.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11523
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV