Pusaudžu un jauniešu radošo prasmju veicinoša vide
Author
Rudzīte, Meldra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rutka, Lūcija
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījums „Pusaudžu un jauniešu radošo prasmju veicinoša vide” radošumu aplūko kā prasmi - apzinātu, organizētu rīcību un māku iegūt radošu rezultātu, neatkarīgi no talanta vai produkta pakāpes. Izpēte vērsta uz radošo prasmju sekmēšanu ar vienu no galvenajiem cilvēka attīstību un sasniegumu nosakošajiem faktoriem – vidi, kuras ietekme apskatīta visās komponentēs – sociālā, fiziskā un informatīvajā. Pētījuma mērķis ir izpētīt pusaudžu un jauniešu radošo prasmju veicinošas vides nosacījumus. Darba 1. nodaļā apskatīta radošo prasmju būtība, to veidošanās pusaudžu un jauniešu vecumā dažādās vidēs. 2. nodaļā veikta pusaudžu un jauniešu radošumu veicinošas vides empīriska izpēte. 3. nodaļā formulētas vispārīgas rekomendācijas pusaudžu un jauniešu radošo prasmju veicinošas vides izveidei un konkrēti priekšlikumi radošo prasmju veicināšanai skolā. Research „Creative skills promoting environment for adolescence” investigate creativity as skill – deliberate, organized action and knowledge to get creative result, independently of talant or level of product. Research is guided to promote creative skills by one of the most important factor that influence human development and achievement – environment, in social, physical and informative categories. Purpose of the research: investigate adolescence condition (in real situations) for creative skills promoting environment. That has described in three chapters: scientific theory analysis, empiric research and recommendations to make creative skills promoting environment in general and suggestions for schools to promote creative skills by environment potential.