Interaktīvo metožu izmantošana darbības vārdu apguvē 11. klasē
Author
Zariņa, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Latviešu valodas mācību stundās, izmantojot interaktīvās mācību metodes, skolēniem ir iespējams aktīvi piedalīties mācību procesā to veidojot radošu un interesantu.
Diplomdarba mērķis ir noskaidrot, vai ar interaktīvo metožu palīdzību ir iespējams uzlabot 11. klases skolēnu zināšanas darbības vārdu un darbības vārdu formu lietošanā.
Diplomdarbs sastāv no trīs nodaļām:
1. Interaktīvās metodes valodas apguvē.
2. Mācību metodiskās sistēmas izstrāde.
3. Interaktīvo mācību metožu izmantošanas praktiskā izpēte latviešu valodas stundās 11. klasē, apgūstot tēmu par darbības vārdu.
Diplomdarbā Interaktīvo metožu izmantošana darbības vārdu apguvē 11. klasē ir pētīts interaktīvo metožu jēdzienu raksturojums un klasifikācija. Izstrādāta mācību metodiskā sistēma ar piemēriem, tai skaitā vecumposma un klases raksturojumu, mācību metožu un metodisko paņēmienu izvēles piemēriem, kā arī doti piemēri stundu plānojumu un mācību materiālu sagatavošanai.
Darba praktiskajā daļā atklāts veiktais pētījums par interaktīvo metožu pielietojumu latviešu valodas stundās darbības vārda apguvē. Metodiskā sistēma ir realizēta praksē.
Diplomdarbā var lasīt autores secinājumus par izstrādes procesā gūtajām atziņām. Pētījumu papildina 5 pielikumi. Using interactive teaching methods in Latvian language lessons it is possible for students to actively participate in teaching process making it creative and interesting.
The main objective of paper is to determine whether using interactive teaching methods can improve 11. class students knowledge of verbs and verb forms.
Diploma thesis contains three chapters:
1. Interactive methods in learning language.
2. Development of methodical system.
3. Research of use of interactive teaching methods in Latvian language lessons for 11th class, learning about the subject of the verbs.
The paper interactive methods on learning verb for 11th class gives the characterization and classification concept of interactive methods. Has been developed a methodological framework with examples including age group and class characteristics, examples of choosing teaching methods and methodological techniques and provides examples of lesson planning and preparation of study materials.
The practical part of the paper reflects the research in usage of interactive methods for use in learning the verb in Latvian language classes. Methodological framework has been realized in practice.
The paper contains author’s conclusions about lessons learned in progress. The research complements 5 attachments.