Konceptuālās domāšanas attīstīšana vizuālās mākslas stundās 10. klasē, iepazīstot Ojāra Ābola daiļradi
Author
Finstere, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kincāns, Vladimirs
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Konceptuālās domāšanas attīstīšana vizuālās mākslas stundās 10.klasē, iepazīstot Ojāra Ābola daiļradi” mērķis ir izpētīt konceptuālās domāšanas risinājumus vizuālajā mākslā, iepazīstot Ojāra Ābola mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus, kā arī izpētīt šīs konceptuālās domāšanas attīstīšanas iespējas vizuālajās mākslas stundās 10.klasē.
Nolūkā šo mērķi sasniegt, darbā ir izvirzīti vairāki uzdevumi, kuru ietvaros tiek pētīta attiecīgā literatūra, iepazīta Ojāra Ābola daiļrade, veikta konkrētā vecumposma īpatnību analīzi, mācību uzdevumu kopas izstrādi, kā arī veikt minēto mācību uzdevumu kopas īstenošanu praksē, piemērojot atbilstoši vecumposmam pedagoģiskās metodes un veicot novērojumus.
Darba secinājumu sadaļā tiek atspoguļots diplomdarba izstrādes gaitā iegūtās praktiski pedagoģiskās pieredzes un iegūto rezultātus apkopojums un analīze, kas arī veido darba būtiskākās atziņas.
Pielikumu veido uzskatāmībai izmantotās mākslinieka O. Ābola darbu reprodukcijas. The aim of the graduation paper under the title “Development of Conceptual Thinking in Visual Arts Classes at Grade 10 Discovering Ojārs Ābols Creative work” is to explore the possibilities of conceptual thinking in visual arts, by applying Ojārs Ābols means of artistic expression and technique as well as to explore the possibilities of development of conceptual thinking within visual arts lessons at Form 10.
In order to meet the abovementioned aim in this work several tasks have been set down, i.e.to explore the corresponding literature, to explore Ojārs Ābols creative work, to analyse peculiarities of the particular age range, to develop set of learning tasks as well as to apply this set of learning tasks to the practical experience while carrying out observation and implementing pedagogical methods.
The conclusion of this paper consists of the analysis of practically gained pedagogic experience and results, which are the main recognitions of this graduation paper.