Identitātes meklējumi laikmetīgajā mākslā vizuālās mākslas stundās 11.klasē. Search for identity in contemporary art in visual art lessons in 11th grade
Author
Zunde, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Avotiņa, Austra
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma – Identitātes meklējumi laikmetīgajā mākslā vizuālās mākslas stundās 11.klasē.
Pusaudžu vecumposms ir nozīmīgs laiks cilvēka dzīvē, kad notiek identitātes veidošanās. Izglītības uzdevums ir palīdzēt pusaudzim viņa meklējumos, plānojot laikmetam atbilstošu izglītības saturu. Iepazīstot un pētot laikmetīgo mākslu vizuālās mākslas stundās, skolēniem ir iespēja izprast labāk ne tikai laiku un sabiedrību, kurā viņi dzīvo, bet arī pašiem sevi, jo laikmetīgie mākslinieki bieži konfrontē jautājumus, kas var būt būtiski jauniešiem, saprotot savu identitāti un pasauli, kurā tie dzīvo. Diplomdarba mērķis ir atklāt laikmetīgo mākslu kā noderīgu avotu identitātes izpratnei vizuālajā mākslā. Autore savā darbā secinājusi, ka laikmetīgā māksla piedāvā plašu materiālu, kura pētniecība skolēniem nostiprina savu identitātes izpratni.
Atslēgvārdi – laikmetīgā māksla, identitāte, dzimumidentitāte, etniskā identitāte, apkārtējā vide. The theme of Diploma Thesis - Search for identity in contemporary art in visual art lessons in 11th grade.
Adolescence is a significant time of life when identity is formed. The task of education is to help the adolescent in his quest by creating and designing era appropriate curriculum. Learning about and exploring contemporary art in visual arts, students have the opportunity to better understand not only the time and society in which they live, but also themselves, as contemporary artists often confront issues thay may be relevant to young people, their sense of identity and the world where they live. The author’s aim is to discover contemporary art as a useful source for understanding identity in visual arts. The author in her work concluded that through contemporary art students can echance their sense of identity.
Keywords: contemporary art, identity, gender identity, ethnic identity, environment.