Mazākumtautību skolas 9.klases skolēnu interpunkcijas prasmju pilnveidošanas iespējas latviešu valodas apguves procesā.
Author
Čerepenko, Marija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir „Mazākumtautību skolas 9. klases skolēnu interpunkcijas prasmju pilnveidošanas iespējas latviešu valodas apguves procesā”.
Pētījuma aktualitāte balstās uz mazākumtautību skolēnu interpunkcijas prasmju pilnveidošanas nepieciešamību, lai palīdzētu skolēniem sekmīgi piedalīties starp personu komunikācijā un pilnvērtīgi apgūt latviešu valodas normas.
Diplomdarba mērķis: izpētīt mazākumtautību pamatskolas skolēnu interpunkcijas prasmes pilnveidošanas iespējas, ņemot vērā skolēnu reālos sasniegumus un grūtības interpunkcijas līmenī un mūsdienu lingvodidaktu pieredzi. Diplomdarbā tiek teorētiski un praktiski analizētas mazākumtautību 9. klases skolēnu interpunkcijas prasmju pilnveidošanas iespējas latviešu valodas apguves procesā.
Diplomdarbu veido divas daļas.
Pirmā daļa veido teorētisko pamatu. Tajā tiek apskatīta interpunkcija lingvistiskā un didaktiskā aspektā, izmantojot dažādu zinātnieku viedokļus. Tiek raksturoti interpunkcijas apguves mērķi un uzdevumi mazākumtautību skolā latviešu valodas apguvē, kā arī interpunkcijas saturs, apjoms, metodes, apguves grūtības un problēmas skolā.
Otrajā daļā tiek sniegts 9. klases skolēnu interpunkcijas prasmes raksturojums, kā arī aprakstīta autores veiktā izmēģinājumdarbība un pārbaudīta izvirzītā hipotēze.
Veiktā izmēģinājumdarbība parādīja, ka mērķtiecīgi izvēlētas mācību metodes, paņēmieni un mācību uzdevumi sekmē 9. klases skolēnu interpunkcijas prasmju pilnveidošanos. Izmēģinājumdarbības beigu pārbaudes rezultāti apstiprina diplomdarbā izvirzīto hipotēzi – ja skolotājs konstatē skolēnu interpunkcijas prasmju reālo līmeni, formulē skolēnu sasniegumus un grūtības un mērķtiecīgi izvēlas dažādas metodes, paņēmienus un mācību uzdevumus, lai palīdzētu skolēniem pilnveidot un paplašināt savas interpunkcijas kompetences, ņem vērā skolēnu tipiskās un stabilās interpunkcijas kļūdas, iespējams sekmīgi pilnveidot skolēnu interpunkcijas prasmes. The Theme of this Diploma is „The perfection of punctuation skills of the 9th formers in minority schools in the course of mastering the Latvian language”.
The topicality of research bases on knowledge improvement’s necessity for minority’s pupils punctuation, helping the pupils to have a success in taking a part into communication with others, and, – in mastering Latvian norms of full value.
The objective of Diploma paper is: to go into the possibilities of knowledge improvement for minority primary school’s pupils’ punctuation, taking into account pupils’ practicable achievements, their difficulties in punctuation and present experience in lingual didactics. In this Diploma paper, in time of Latvian studies, there are analyzed the theoretical and practical improvement’s possibilities of punctuation knowledge for minority’s 9th class pupils.
The Diploma paper consists of two parts.
The first part consists of theoretical base. It includes punctuation in lingual and didactics aspects, which are based on opinions of several scientists. There are described the purposes of punctuation acquirement and the tasks of Latvian acquirement in minority schools, as well as, - the content of punctuation, its volume, methods, problems in acquirement and- in the school.
In the second part of Diploma paper, there is given the description of punctuation acquirement for 9th class pupils, there is described annotator’s performed test programme and, - is tested set hypothesis.
The performed test programme showed that the teaching methods, techniques and tasks, are chosen with a purpose - hasten the punctuation knowledge improvement for 9th class pupils. The final results of test programme certify the raised hypothesis - if the teacher finds the practical level of pupils’ punctuation knowledgement, defines pupils’ achievements and difficulties, therefore choosing sufficient, different kind of methods, techniques and teaching tasks, with the purpose to improve and enlarge pupils’ punctuation acquirements by taking account also their typical and popular punctuation mistakes, then there is possible to have a success in pupils’ punctuation skills improvement.