Show simple item record

dc.contributor.advisorLatkovska, Evijaen_US
dc.contributor.authorPutniņa, Santaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:23:04Z
dc.date.available2015-03-23T13:23:04Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other8925en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11722
dc.description.abstractKatrai personai, ieskaitot skolēnus, piemīt radošā domāšana, kas ir spēja radīt jaunas un noderīgas idejas. Radošais process ir ļoti sarežģīts. Lai iegūtu veiksmīgus rezultātus, skolās būtu jāpraktizē radošums. Radošumu var attīstīt ar dažādu aktivitāšu palīdzību un dažādos priekšmetos. Angļu valodas stundās arī lasīšana sniedz iespējas radošās domāšanas attīstīšanai. Diplomdarba mērķis ir konstatēt īso stāstu lasīšanas lomu, skolēnu radošās domāšanas prasmju attīstīšanā. Diplomdarba nosaukums ir „Īso stāstu lasīšana kā līdzeklis vidusskolas skolēnu radošās domāšanas attīstīšanai” Atsevišķa gadījuma pētījums tika veikts šī gada februārī un martā Iļģuciema vidusskolā. Tajā piedalījās 10B un 11A klases skolēni. Datu iegūšanai tika izmantota diplomdarba autores novērošana un skolēnu radīto materiālu analīze. Anketas, kuras aizpildīja 34 skolēni, arī tika izmantotas ar mērķi noskaidrot skolēnu viedokļus par izmantotajiem īsajiem stāstiem un aktivitātēm. Secinājumi no apkopotajiem datiem ir tādi, ka katram skolēnam piemīt radošas personas iezīmes, taču, radošās domāšanas prasmes ir jāvingrina, lai tās varētu tikt veiksmīgi izmantotas. Skolēniem ir nepieciešams iedrošinājums un palīdzība radošajā procesā. Turklāt, skolēniem patīk radošie uzdevumi un viņiem patīk tajos piedalīties. Darba autore uzskata, ka iegūtie dati ir apmierinoši, jo tie atklāj, ka ikviens skolēns spēj būt radošs, un uzsver vajadzību pēc radošuma attīstīšanas.en_US
dc.description.abstractEvery person, including pupils, possesses creative thinking which is the ability to create novel and appropriate ideas. The creative process is very complex. To achieve successful results, creativity should be practised at schools. Creativity can be developed through different activities and in various subjects. In the English lessons reading also provides opportunities for development of creativity. Therefore, the aim of the Diploma Paper was to find the role of reading short stories at secondary school to improve pupils’ creative thinking skills. The title of the Diploma Paper is “Reading Short Stories as a Means of Developing Secondary School Pupils’ Creative Thinking”. The case study took place this February and March in Iļģuciema secondary school. Pupils of grades 10B and 11A participated in the case study. The data was gathered by observations of the author of the Diploma Paper and analysis of materials created by the pupils. Questionnaires, which were filled by 34 pupils, were also carried out with the aim to find out the pupils’ opinions about the used short stories and activities. Conclusions from the gathered data are that each pupil shows the characteristics of a creative person, however, creative thinking skills need practising in order to be successfully applied. Learners need encouragement and guidance in the creative process. In addition, pupils find creative activities interesting and enjoy participating in them. The author finds the results of the case study satisfying because they show that there is creativity in each pupil and stresses the need of its development.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleĪso stāstu lasīšana kā līdzeklis vidusskolas skolēnu radošās domāšanas prasmju attīstībaien_US
dc.title.alternativeReading Short Stories as a Means of Developing Secondary School Pupils’ Creative Thinking Skillsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record