Iztēles rosināšana ar Āfrikas tautu mākslu vizuālajā mākslā 6. klasē
Author
Ūdre, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Nikiforovs, Juris
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Vērojot skolēnus vizuālajā mākslā tika secināts, kā skolēniem ir ierobežoti iztēles kombinatorikas prasmes. Šī prasme skolēniem palīdzes veidot hipotēzes, analizēt, risināt uzdevumus radoši. Lai izpētītu iztēles rosināšanu tika sastādīts darbs ar tēmu „Iztēles rosināšana ar Āfrikas tautu mākslu vizuālajā mākslā 6. klasē”. Darbā tiek aptverti tādi jautājumi kā pusaudžu iztēles procesi, paņēmieni un attīstības faktori, Āfrikas tautu māksla kā iztēles rosināšanas materiāls un iztēles rosinošu metožu apskats. Praktiskajā daļā tiek izveidoti iztēles analīzes kritēriji vizuālās mākslas nodarbību un skolēnu darbiem, tiek plānota stundu gaita, tiek aprakstīta uzdevumu kopa ar tēmu Āfrikas tautu māksla un tiek izanalizēti skolēnu darbi.
Novērojot nodarbību gaitu, skolēnu darbību nodarbības laikā un analizējot viņu rezultātus tiek secināts, ka 6. klases skolēniem vizuālās mākslas nodarbībās ar tēmu Āfrikas tautu mākslu iztēle tika rosināta. To sekmīga attīstība ir atkarīga no tādiem faktoriem, kā motivācija, disciplīna, savstarpējas attiecības klasē un skolēnu tehniskās spējas. Tiek secināts, ka metodes ar Āfrikas tautu mākslu pamatā veicināja interesi un motivāciju, tomēr skolēnu tehnisku ierobežojumu un disciplīnas trūkuma dēļ rezultāti tika panākti ar grūtībām.
Darbs sastāv no 61 lapaspusēm, 8 attēliem, 45. literatūras avotiem, 13 pielikumiem.
Atslēgvārdi
Iztēles rosināšana, Āfrikas tautu māksla, vizuāla māksla, 6. klase. As the observation in the classroom of visual art of the 6 th graders has been made, it was being stated that pupils have a lack of combining skills of imagination. This skill is thought to help them make hypothesizes, analyze, creative problem solving. To study imagination there the paper has been made with the theme "Encouraging Imagination in Visual Art Lessons of The 6th Grade With African Tribal Art". The paper outlines such topics as teenager imagination processes, factors and means of development, African tribal art as a tool for encouraging imagination, as well as the review of imagination inspiring methods. In practical part of this paper there is given the criteria for measuring imagination in Visual art classes and for pupil’s artworks analysis, as well as plan for lessons, a description of assignments for the topic African Tribal Art, and analysis of children works. Observing lessons and activity of pupils, as well as making analysis of their works, the conclusion is being made that the imagination for 6th graders has been encouraged during the time of visual art lessons with the topic African Tribal Art. A successful development has been influenced through such factors as motivation, discipline, relationships in the classroom and technical workmanship of pupils. The conclusion has been made that African Tribal Art is steering pupil’s interest, motivation, however lack of technical skills and discipline made it hard to come to good results.
The paper consists of 61 pages, 8 pictures, 48 sources of literature and 13 appendixes.
Keywords
Encouragement of Imagination, African Tribal Art, Visual Art, 6th grade.