Tēlotājmākslas loma svešvalodu apguvē sākumskolā
View/ Open
Author
Arule, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tidriķe, Laura
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Lai gan svešvalodu metodiķi un didaktiķi, kā arī attīstības psihologi jau aptuveni 15 gadus intensīvi pievērsušies jautājumam par svešvalodu apguvi sākumskolā, tēlotājmākslas loma svešvalodas apguvē tiek aplūkota tikai virspusēji. Diplomdarba tēma „Tēlotājdarbības loma svešvalodu apguvē sākumskolā” tika izvēlēta divu iemeslu dēļ: pirmkārt, tēlotājmāksla attīsta indivīda personību un, otrkārt, palīdz apgūt svešvalodu.
Diplomdarba mērķa sasniegšanai tika izmantotas šādas pētniecības metodes:
•speciālās literatūras analīze;
•pedagoģiskie novērojumi prakses laikā;
•pedagoģiskais eksperiments;
•mācību grāmatu analīze;
•sākumskolas audzēkņu aptauja.
Teorētiskās literatūras analīze ļāva secināt, ka, apgūstot svešvalodu, mācību procesā ir jāņem vērā gan šī vecumposma īpatnības, gan intereses un vajadzības. Veicot pedagoģiskos novērojumus un eksperimentu tika konstatēts, ka ar tēlotājdarbības palīdzību svešvaloda un apgūstamais vārdu krājums tiek apgūts daudz piemērotākā bērniem veidā – izmantojot tēlotājmākslas elementus, kuri arī sniedz bērniem prieku un rada viņos vēlmi arī turpmāk apgūt svešvalodu. Der Fremdsprachenunterricht im Primarbereich ist vor ungefähr 15 Jahren ins Betrachtungsfeld der Fremdsprachendidaktiker und Entwicklungspsychologen gekommen, darŅber hinaus wird der Bedeutung des bildnerischen Gestaltens beim Fremdsprachenerwerb im Primarbereich kaum Aufmerksamkeit geschenkt. Da aber das bildnerische Gestalten sowohl fŅr den Fremdsprachenerwerb als auch fŅr die PersĻnlichkeitsentwicklung der PrimarschŅler von großer Bedeutung ist, wurde fŅr die Diplomarbeit das Thema ´´Fremdsprachenerwerb durch bildnerisches Gestalten auf der Primarstufe´´ gewählt.
Um das Ziel der Diplomarbeit zu erreichen und die Hypothese zu beweisen, wurden folgende Forschungsmethoden angewendet:
•das Recherchieren der einschlägigen Fachliteratur;
•die pädagogische Beobachtung während des Praktikums;
•die pädagogische Erprobung;
•Lehrwerkanalyse;
•Umfrage der PrimarschŅler.
Die Analyse der theoretischen Fachliteratur ergab, dass im Fremdsprachenunterricht auf der Primarstufe vor allem die BedŅrfnisse, Interessen und die Eigenartigkeit der Altersstufe berŅcksichtigt werden mŅssen. Nach der DurchfŅhrung und Analyse der pädagogischen Erprobung konnte geschlussfolgert werden, dass sich das bildnerische Gestalten im Fremdsprachenunterricht auf der Primarstufe in großem Maße dazu beiträgt, dass die fremde Sprache und der zu erlernende Wortschatz spielerisch und mit Freude und Spaß angeeignet wird.