Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indraen_US
dc.contributor.authorStrade, Ineseen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:23:11Z
dc.date.available2015-03-23T13:23:11Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other9718en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11789
dc.description.abstractMūsdienās empātija ir kļuvusi gandrīz vai ekskluzīva parādība, jo daudzi cilvēki tiecas mērīt savu dzīvi naudas un materiālo vērtību skalā, aizmirstot par tādām pamatvērtībām kā laipnība, labestība, rūpes par citiem cilvēkiem un empātija. Tā kā empātija ir iemācāma, to var iemācīt arī vidusskolas skolēniem un diplomdarba autore uzskatīja, ka lomu spēles varētu būt piemērots veids, kā to izdarīt. Tādēļ diplomdarba mērķis bija izpētīt lomu spēļu izmantošanas iespējas un to nozīmību skolēnu empātijas veicināšanai. Atsevišķa gadījuma pētījums tika veikts ar mērķi noskaidrot, vai un kā piemērotu lomu spēļu izmantošana var veicināt vidusskolēnu empātiju. Tas tika veikts vienā no Jēkabpils vidusskolām, iesaistot 13 skolēnus. Diplomdarba autore izvēlējās 3 lomu spēles, kuras skolēni izspēlēja. Darba autore izmantoja divas datu vākšanas metodes: anketas un novērojumu. Iegūtie dati no skolēnu anketām un diplomdarba autores novērojumiem lomu spēļu laikā parādīja, ka skolēniem patika piedalīties lomu spēlēs un viņi saprata, ka iejusties citu cilvēku vietā nav viegli. Skolēni arī atzina, ka viņi izbaudīja lomu spēles, jo to laikā viņiem bija iespēja bagātināt savu vārdu krājumu, attīstīt runāšanas prasmes un mācību stundas bija aizraujošas un neparastas. Tomēr, skolēni arī atzina, ka viņiem bijis nepietiekams vārdu krājums, lai izteiktu savu viedokli un emocijas. Kopumā, izpētot teorētisko literatūru un veicot pētījumu, diplomdarba autore var secināt, ka skolēniem vajag un var iemācīt empātiju, bet tas prasa vingrināšanos, pacietību un laiku. Izvēloties piemērotas lomu spēles un ievērojot noteiktus to posmus un ieteiktās vadlīnijas to izspēlēšanas procesā, ir iespējams veicināt skolēnu spēju iejusties citu cilvēku vietā un saprast viņu nostāju, domas, vērtības un emocijas.en_US
dc.description.abstractNowadays empathy has become almost an exclusive thing as many people tend to measure their life only in terms of money and material values, forgetting about such basis as kindness, generosity, care for other people and empathy. As empathy is teachable, it can be taught to secondary school students as well and the author of the Paper considered that role plays could be an appropriate tool used to do that. That is why the aim of the Paper was to explore the possibilities and significance of using role plays to facilitate students’ empathy. The case study was carried out with the aim to find out whether using role plays can facilitate students’ empathy. It was carried out among 13 students in one of Jēkabpils secondary schools. The author of the Paper had chosen three role plays for students to take part in them. The author of the Paper used two data collection methods: questionnaires and observation. The data gained from the students’ questionnaires and the author’s of the Paper observation during the role plays showed that the students liked participating in the role plays and they had learnt that it was not easy to empathize with other people. The students also enjoyed the role plays as they had an opportunity to enrich their vocabulary, develop speaking skills and the lessons were exciting and unusual, however, the students also admitted that they lack vocabulary to express their opinion and feelings. On the whole, having studied the theoretical literature and carried out the research the author of the Paper can conclude that the students should and can be taught empathy, but it requires practice, patience and time. Choosing appropriate role plays and observing certain stages and suggested guidelines in carrying them out facilitate the students’ ability to empathize with other people and understand their position, thoughts, values and feelings.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleLomu spēles vidusskolēnu empātijas veicināšanai angļu valodas stundāsen_US
dc.title.alternativeRole Plays to Facilitate Students' Empathy in Secondary School in English Language Lessonsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record