Sociālpedagoģiskā darbība ar bērniem atbalsta centrā bērniem un ģimenēm "Sirdsgaisma"
Author
Ritmane, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Treimane, Gunta
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienu sabiedrībā arvien vairāk pieaug dažāda veida sociālo problēmu skaits. Sabiedrība nepārtraukti riskē ar to, ka to var skart dažāda veida problēmas. Diemžēl arvien vairāk tās piemeklē arī bērnus un viņu ģimenes, kuras ir svarīga mūsu sabiedrības sastāvdaļa. Ir svarīgi, lai būtu kāds, kas palīdz risināt bērnu un viņu ģimeņu problēmas. Šādu palīdzību sniedz atbalsta centrs bērniem un ģimenēm.
Pētījuma mērķis ir izzināt sociālpedagoģisko darbību ar bērniem atbalsta centrā bērniem un ģimenēm „Sirdsgaisma” un izveidot un aprobēt sociālpedagoģiskās darbības programmu.
Pētījumā iegūtie rezultāti rāda, ka atbalsta centrā bērniem un ģimenēm „Sirdsgaisma” pastāv šādas sociālpedagoģiskas problēmas:
•bērnu nevēlēšanās mācīties;
•bērni neapmeklē skolu;
•problēmas, kas saistītas ar sociālo stāvokli;
•saskarsmes problēmas;
•uzmanības, mīlestības un ģimeniskuma trūkums atbalsta centra bērniem;
•bērnu ilgstoša klaiņošana;
•bērnu savstarpējā fiziskā vardarbība.
Ar atbalsta centra bērniem un ģimenēm „Sirdsgaisma” sociālpedagoģiskās darbības palīdzību tiek risinātas šīs sociālpedagoģiskās problēmas.
Atslēgvārdi: atbalsts, ģimene, sociāla institūcija, sociālpedagoģiskas problēmas, sociālpedagoģiskā darbība. In contemporary society more and more increases number of various forms of social problems. Society continuous are in risk, that it can be touched by various forms of problems. Unfortunately more and more they overtake also children and their families, who are important component part of our society. It is important, that there would be somebody who helps to address children and their families problems. Such help offers support centre children and families.
Investigation aim is to make inquiries about socialpedagogic action with children in support centre children and families „Sirdsgaisma” and to create and to approbate socialpedagogic action program.
Investigation results shows that in support centre children and families „Sirdsgaisma” exsists such socialpedagogic problems as:
•children don’t want to learn;
•children don’t attend a school;
•problems, what are related with social status;
•communication problems;
•attention, love and domesticity lack support centre children;
•children lasting roam about;
•children mutual physical violence.
With support centre children and families „Sirdsgaisma” socialpedagogic action help these socialpedagogic problems are addressed.
Keywords: support, family, social institution, socialpedagogic problems, socialpedagogic action.