Pirmskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbība bērnu audzināšanas uzdevumu risināšanā.
Author
Priede, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir „Pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbība bērnu audzināšanas uzdevumu risināšanā”.
Darba apjoms ir 94 lapaspuses. Darbā ir 16 tabulas, 9 attēli, 3 pielikumi.
Maģistra darbā ir 6 nodaļas un 10 apakšnodaļas. Pirmās piecas nodaļas ir teorētiskā materiāla analīze un pēdējā nodaļā tiek interpretēti veiktā pētījuma rezultāti.
Darba mērķis ir izpētīt un izanalizēt Rīgas X pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbības ietekmi uz bērnu audzināšanu. Pētījuma dalībnieki ir 129 Rīgas X pirmsskolas izglītības iestādes vecāki un 12 skolotājas, kuras aizpildīja anketas par savas grupas bērniem – kopā 129 anketas. Pētījuma veikšanai tika izmantotas 258 anketas.
Pētījuma hipotēze: pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbība sekmē bērna audzināšanu.
Anketu datus ievadīja datorā programmā MS Excel un pēc tam konvertēja datu statistiskās apstrādes programmā SPSS for Windows 16.0 (firma SPSS, ASV).
Datu statistiskās apstrādes mērķis bija izveidot statistisko (lineārās regresijas) modeli, kas ļautu atrast sakarību starp respondentu atbildēm par vecāku un pirmsskolas mācību iestādes skolotāju savstarpējo sadarbību un informētību un bērna uzvedību mācību iestādē un mājās. Šī mērķa sasniegšanai izmantoja vairākas statistiskās analīzes metodes, tai skaitā aprakstošo statistiku, korelāciju analīzi, regresiju analīzi un datu ticamības (saskaņotības) analīzi, vērtējot pēc Kronbaha alfa lieluma skaitliskās vērtības. Visos gadījumos rezultātus par statistiski ticamiem uzskatīja gadījumos, ja nulles hipotēzes varbūtība bija maza jeb būtiskuma līmenis bija mazāks par 5% (p < 0, 05).
Atslēgas vārdi: pirmsskolas izglītības iestāde, sadarbība, ģimene, audzināšana, bērns. The theme of the Master’s Paper is “Cooperation between a Preschool Educational Institution and the Family in Solving the Issues of Children’s Upbringing”.
The Master’s Paper consists of 94 pages. The Paper includes 16 tables, 9 pictures, and 3 annexes.
There are 6 chapters and 10 subchapters in the Master’s Paper. The first 5 chapters include analysis of the theoretical material and in the last chapter there is given an interpretation of the study results.
The goal of the Master’s Paper is to study and analyze the influence of cooperation between Riga X Preschool Educational Institution and the family on children’s upbringing. The participants of the study are 129 parents and 12 teachers of Riga X Pre-school Educational Institution who filled out questionnaires about children of their groups, in total - 129 questionnaires. 258 questionnaires were used in order to carry out the study.
The hypothesis of the study: cooperation between a preschool educational institution and the family contributes to children’s upbringing.
The data gathered from the questionnaires were entered into MS Excel programme and afterwards converted into the programme for statistical processing of data: SPSS for Windows 16.0 (Company Name: SPSS, USA).
The goal for statistical processing of data was to establish a statistical (linear regression) model that would enable to find relationship between respondent responses about cooperation between parents and teachers of the preschool educational institution and the family, awareness and a child’s behaviour in the educational institution and at home. In order to reach this goal several methods of statistical analysis were used, including descriptive statistics, correlation analysis, regression analysis, and data reliability (consistency) analysis measuring by Cronbach’s alpha numerical value. Results were considered statistically reliable in all cases when the null hypothesis probability was low or materiality level was less than 5% (p < 0.05).
Keywords: a preschool educational institution, cooperation, family, upbringing, a child.