Veselīga dzīvesveida prasmju pilnveide sociālo zinību stundās 1. – 4. klasē
Author
Lubiņa, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis ir izpētīt veselīga dzīvesveida prasmju pilnveidošanas iespējas sociālo zinību stundās 1. - 4. klasei.
Darbā tiek pētīti sekojoši jautājumi:
ņveselīga dzīvesveida jautājuma aktualitāte skolā;
ņveselīga dzīvesveida jautājumu aktualitāte sociālo zinību standartā;
ņsociālo zinību mācību materiālu atbilstība pamatizglītības standarta prasībām;
ņ1. - 4. klašu skolēnu zināšanas par veselīgu dzīvesveidu un to pilnveidi.
Diplomdarbam izmantotie statistikas rādītāji un iegūtie rezultāti skolā, parāda, ka atsevišķos veselības jautājumos netiek vērsta pietiekama uzmanība gan skolā, gan ārpus tās, tādējādi saslimstības tendence Latvijā turpina pieaugt.
Diplomdarba izstrādāšanai tika izmantoti teorētiski zinātniski avoti, Latvijas statistikas dati un mācību grāmatas. Skolēnu izpētei tika izmantotas vairākas anketas. The purpose of research paper is to analyze possibilities to improve the skills of healthful life-style in the social science classes from 1st to 4th form.
There are following questions observed in research paper:
ņtopicality of healthful life –style questions in the school;
ņtopicality of healthful life –style questions in social science standards;
ņcorrespondence of teaching aids in social science to the standard requirements of primary education;
ņknowledge of pupil in the 1st to 4th form about healthful life-style and its improvement.
Statistics data and the results of researches in school, which are used in research paper, shows that there is paid not enough attention both in school and outdoor life to the several health issues, this is why morbidity tendency in Latvia is continuing to grow.
There were used sources of theoretical science, statistics data in Latvia and scholastic books in development of research paper. There were used several questionnaires to evaluate pupil.