Starptautiskās sadarbības aspekti profesionālās izglītības iestādē.
Author
Ločmane, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kiseļova, Rita
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir „Starptautiskās sadarbības aspekti profesionālās izglītības iestādē”. Tēmas aktualitāti nosaka straujie pārmaiņu procesi mūsdienu sabiedrībā, kas izvirza prasību pēc jaunām profesionālajām un sociālajām prasmēm, kas ir nepieciešamas katram sabiedrības loceklim. Līdz ar to izglītības sistēmai ir jāspēj sagatavot cilvēkus ne tikai ar labām profesionālajām zināšanām, bet arī ar prasmi tās pilnveidot atbilstoši konkrētās situācijas prasībām, ar prasmi mainīt savas zināšanas, apgūt jaunus to veidus.
Maģistra darba mērķis ir padziļināt izpratni par starptautiskās sadarbības nozīmi profesionālās izglītības iestādes audzēkņu sagatavošanā dzīvei un darbam.
Darbā tika izmantotas teorētiskās pētījuma metodes- literatūras analīze, dokumentu izpēte, kā arī empīriskās metodes- datu vākšana ar aptaujas palīdzību, datu apstrāde ar aprakstošās statistikas palīdzību.
Maģistra darbs sastāv no četrām nodaļām ar apakšnodaļām, no kurām pirmajās divās ir apskatīti ar tēmu saistītie teorētiskie jautājumi, kā arī pausts autores viedoklis. Trešajā un ceturtajā nodaļā ir apkopoti konkrēti pētījuma rezultāti par starptautisko sadarbības projektu dalībnieku vispārējo un profesionālo prasmju pilnveidi un ietekmi uz mācību rezultātiem un personības izaugsmi. Darba noslēgumā ir autores secinājumi par starptautiskās sadarbības tiešo un netiešo ietekmi uz projekta dalībniekiem un izglītības iestādi. The theme of Magister Paper is „International Cooperation Aspects in Vocational Education”.Topicality of the theme is determined by transformation process in today’s society, which require new professional and social skills that are necessary for each member of the public.Consequently, the education system must be able not only to prepare people with good professional skills, but also with the skills they develop in accordance with the requirements of particular situations, with the ability to change their knowledge, to learn new ways.
Master's work aim is to examine how international cooperation projects relate to the vocational education students' professional growth and the job market and society needs
Theoretical study methods were used such as - literature analysis, document examination, as well as empirical methods – gathering data by questionnaires, data processing with descriptive statistics.
The third and fourth chapter summarizes the specific results of the study, the impact of international cooperation projects on the development the participants’ general and vocational skills, and the impact on learning outcomes and personal growth. The conclusions emphasized
the direct and indirect impacts of international cooperation on the project participants and the educational institution.